Samochód zbudowany na całkowicie nowo zaprojektowanej płycie będzie dostępny z trzema wydajnymi jednostkami napędowymi o ultra niskiej emisji spalin: elektryczną, hybrydową lub hybrydową plug-in. Ma łączyć w sobie takie elementy, jak: wydajność paliwowa, satysfakcja z jazdy oraz atrakcyjny design, oferując tym samym zestaw cech niedostępny do tej pory w samochodzie hybrydowym.
Proste linie i opływowa sylwetka minimalizują opór powietrza, a przedni grill zachował charakterystyczny dla marki Hyundai heksagonalny kształt.
Futurystyczne i uporządkowane wnętrze auta utrzymuje przyjemną w odbiorze atmosferę. Ergonomię wnętrza podkreśla zaprojektowany w przejrzysty i logiczny sposób centralny panel deski rozdzielczej, a elementy wykończenia wykonano z ekologicznych materiałów.
Hyundai IONIQ zostanie po raz pierwszy pokazany w Europie podczas targów motoryzacyjnych w Genewie, w marcu 2016 roku.