Chociaż większość materiałów obecnych w samochodach, takich jak żelazo i metal, jest obecnie poddawana recyklingowi, to w ramach procesu złomowania pojazdów, nadal istnieją materiały, takie jak skóra, szkło i poduszki powietrzne, które trafiają na wysypisko śmieci. Hyundai właśnie daje im drugie życie.
Kolekcja Re: Style 2020 została stworzona we współpracy z renomowanymi markami z branży fashion – Alighieri, E.L.V. DENIM, Public School, pushBUTTON, Richard Quinn i Rosie Assoulin. Tych przyszłościowo myślących partnerów wybrano, ponieważ podzielają wizję marki Hyundai dotyczącą znalezienia bardziej zrównoważonych i ekologicznych sposobów tworzenia produktów.
Kolekcja Re: Style 2020 obejmuje biżuterię, kombinezony, kamizelki, torby i różne inne ubrania wykonane z odpadków powstałych w trakcie produkcji samochodów i procesu ich złomowania.
Przeczytaj też: Stylowe ubrania inspirowane wyścigowymi latami 70.
Sprzedaż kolekcji rozpocznie się 13 października w londyńskim sklepie Selfridges i sklepie internetowym Selfridges. Ze sprzedaży pozyskane zostaną fundusze dla Instytutu Pozytywnej Mody Wielkiej Brytanii.
Wonhong Cho, wiceprezes wykonawczy i dyrektor ds. globalnego marketingu firmy Hyundai, powiedział:
W Hyundai rozumiemy, że etyczna konsumpcja i troska o środowisko są coraz ważniejszymi kwestiami dla naszych klientów, szczególnie w świecie po COVID-19. Poprzez Re: Style 2020 chcemy zaoferować inny sposób, w jaki Hyundai może pomóc klientom cieszyć się zrównoważonym stylem życia, do którego dążą.
Pokazując, że odpadki można przekształcić w wartościowe produkty, Hyundai zachęca innych do postrzegania odpadów jako materiału twórczego i do wspólnej pracy nad odpowiedzialną środowiskowo i efektywną ekonomicznie przyszłością.
Przeczytaj też: Luksusowe, jedwabne maseczki w motoryzacyjnym stylu. Cena robi wrażenie!