Site icon Motocaina

Hyperion XP-1 – supersamochód z ogniwami wodorowymi

a:2:{s:6:"old_id";s:5:"28649";s:14:"article_old_id";s:0:"";}

Nie znamy jeszcze wielu szczegółów na temat nowego Hyperiona XP-1. Hyperion twierdzi, że supersamochód wodorowy może przejechać ponad 1600 km między tankowaniami – których to czas zajmuje zaledwie kilka minut. Według zapewnień firmy Hyperion XP-1 ma rozpędzać się do 100 km/h w błyskawiczne 2,2 sekundy.

Jego boczne elementy aerodynamiczne nie tylko pomagą zapewnić stabilność podczas pokonywania zakrętów przy dużych prędkościach, ale są też wyposażone w panele słoneczne, które podobno „mogą poruszać się po trajektorii słońca”.

Hyperion, planuje produkować XP-1 w USA od 2022 roku.

Przeczytaj też: Samochody na wodór – fakty i mity o wodorze

Dyrektor generalny Hyperion, Angelo Kafantaris, nazwał XP-1 częściowo „narzędziem edukacyjnym dla mas”:

Inżynierowie lotniczy od dawna rozumieli zalety wodoru jako najobficiej występującego i najlżejszego pierwiastka we wszechświecie, a teraz, dzięki temu pojazdowi, konsumenci będą mogli doświadczyć jego niezwykłej wartości. To dopiero początek tego, co można osiągnąć stosując wodór jako nośnik energii. Potencjał tego paliwa jest nieograniczony i zrewolucjonizuje sektor energetyczny.

Nie należy lekceważyć wodoru. Zajmuje on konkretne miejsce w ekosystemie zielonej energii. Wystarczy spojrzeć na działania Toyoty czy Hyundaia, a także na niektórych krajów, które widzą dla niego wielką przyszłość w swoich gospodarkach. Obecnie stoi on przed wieloma wyzwaniami, ale jego przyszłość jest niezwykle obiecująca. Hyperion twierdzi, że ma „plan zrewolucjonizowania branży tankowania wodoru”. Jeśli tak jest, daje to XP-1, oraz innym samochodom napędzanym wodorem, większe szanse na sukces.

Przeczytaj też: Wodór paliwem przyszłości

Już wcześniej pojawiało się wiele zapowiedzi zaawansowanych technologicznie, ekologicznych samochodów, które pojawiały się i odjeżdżały, nie zyskując żadnego rozgłosu, ani nie robiąc żadnego szumu na rynku. Czy Hyperion XP-1 to zmieni?

Exit mobile version