Honda będzie odpowiedzialna za opracowanie, produkcję i dostarczenie układu napędowego, łącznie z silnikiem oraz systemem odzysku energii, natomiast McLaren opracuje i wyprodukuje podwozie bolidu oraz pokieruje nowym zespołem o nazwie McLaren Honda.
fot. Honda
|
W świetle nowych przepisów F1 obowiązujących od 2014 roku bolidy muszą być wyposażone w turbodoładowane silniki V6 1,6 litra z bezpośrednim wtryskiem paliwa oraz systemy odzysku energii. Honda motywuje swoją decyzję dotyczącą powrotu do rywalizacji na torze możliwością rozwoju jednostek napędowych i sprawdzenia ich osiągów w bezpośredniej rywalizacji. W całej swojej historii Honda dążyła do zwiększania wydajności swoich silników spalinowych, natomiast w ostatnich latach rozwijała pionierskie układy napędowe, jak na przykład układy hybrydowe.
Honda wraca na tor F1 we współpracy z McLarenem |
fot. Honda
|
Udział Hondy w wyścigach Formuły 1 po wprowadzeniu nowych przepisów powinien zaowocować większymi osiągnięciami w tym zakresie. Dodatkowo nowa generacja inżynierów japońskiej firmy doświadczy emocji związanych z uczestnictwem w wyścigach F1.