Nowy silnik konstrukcji H-D będzie dostępny w dwóch pojemnościach. Mniejsza wersja będzie miałą 107 cali sześciennych, a większa 114 cali sześciennych, co w przeliczeniu daje 1753 i 1968 cm3. W zależności od wersji jednostka może być chłodzona cieczą lub olejem.
Amerykański producent twierdzi, że nowa konstrukcja pozwoli osiągnąć 10 procent więcej momentu obrotowego i 11 procent lepsze przyspieszenie od poprzedniej konstrukcji Twin Cam. Do tego poprawiono wyważenie, co wpłynęło na zmniejszenie wibracji aż o 75 procent, a ładowanie poprawiono o 50 procent. Mimo większej mocy, nowy silnik ma zużywać mniej paliwa.
Nowy silnik jest już dziewiątym projektem Big Twin, który nawiązuje do korzeni marki H-D. Konstrukcja została zaprojektowana od nowa. Jednostka zachowała klasyczny układ cylindrów w kształcie litery „V”, rozchylonych pod kątem 45 stopni.
„Silnik Milwaukee-Eight wprowadza dziedzictwo silników Harley-Davidson Big Twin do przyszłości. Opracowaliśmy całkowicie nową konstrukcję, nie zapominając o charakterze klasycznego silnika Big Twin. W odpowiedzi na bezpośrednie zapytania klientów Harley-Davidson z całego świata poprawiliśmy wydajność, wytrzymałość oraz stylistykę pod każdym względem” – podkreśla Alex Bozmoski, główny projektant układów napędowych.
Milwaukee-Eight zadebiutuje już w przyszłym roku. Na początek w seriach Touring i Trike.
Oto lista motocykli, w których będzie montowana nowa jednostka:
– Milwaukee-Eight 107 (chłodzony olejem): Street Glide, Street Glide Special, Road Glide, Road Glide Special, Electra Glide Ultra Classic, Road King, Freewheeler,
– Twin-Cooled Milwaukee-Eight 107 (chłodzony cieczą): Ultra Limited, Ultra Limited Low, Road Glide Ultra, Tri Glide Ultra,
– Twin-Cooled Milwaukee-Eight 114 (chłodzony cieczą): CVO Limited, CV Street Glide.