Site icon Motocaina

Geofencing – co to jest i jak wpływa na nasze życie?

Geofencing – co to jest i jak wpływa na nasze życie?

a:2:{s:6:"old_id";s:5:"26315";s:14:"article_old_id";s:0:"";}

Wszystko to zawdzięczamy technologii nazywanej geofencingiem. Umożliwia ona administratorowi wywołanie określonej akcji na urządzeniu użytkownika, który przekracza wirtualną granicę wyznaczonej lokalizacji.  W 2019 roku rynek związany z tą technologią był wyceniany na 565 miliony dolarów, do 2025 ma on urosnąć niemal czterokrotnie, do poziomu 2063 milionów dolarów. Z geofencingiem będziemy się zatem spotykać niemalże codziennie coraz częściej, przeważnie zupełnie nie zdając sobie z tego sprawy. 

Reklamy, powiadomienia w naszych telefonach, różnego rodzaju alerty dostępne na urządzeniach mobilnych, a także w motoryzacji. W szczególności branża transportowa bardzo często korzysta z ułatwień oferowanych przez geofencing, często jako dopełnienie systemów telematycznych. Co więcej, ta technologia jest stosowana również na całym świecie przez stróżów prawa. 

Geofencing pojawił się na rynku wraz z urządzeniami mobilnymi, które wykorzystują dane lokalizacyjne. Działa w oparciu o dane GPS, GSM, Wi-Fi lub RFID (jak wyżej) otrzymane przez nadajnik.

Wraz z rozwojem nowych technologii pojazdy opuszczające salony dealerskie są wyposażone w coraz to więcej zaawansowanej elektroniki ułatwiającej kierowcy prowadzenie pojazdu. Bardzo duża część z nowinek nigdy by nie powstała, gdyby nie zastosowanie geofencingu.

Geofencing nie jest technologią przeznaczoną wyłącznie dla prywatnych użytkowników, ma też szerokie zastosowanie w biznesie. Najlepszym przykładem jest branża transportowa, gdzie to rozwiązanie jest stosowane w szerokiej gamie systemów telematycznych.

Przykładowe zastosowanie technologii geofencingu w transporcie znajdziemy poniżej:

Exit mobile version