Generacja Z, czyli młode osoby w wieku 17-24 lat, rozpoczyna samochodowy szał zakupów. Według badania przeprowadzonego przez Auto Trader, aż 61% z przedstawicieli GEN Z planuje przeznaczyć zaoszczędzone podczas lockdownu pieniądze na nowy samochód. Ale nie byle jaki samochód… Przedstawiciele Generacji Z mają bardzo ciekawe priorytety, jeśli chodzi o to, czego szukają w samochodzie.
Przeczytaj też: Ford Kuga oferuje trzy typy układów hybrydowych. Co warto o nich wiedzieć?
Z badań wynika, że jednym z najważniejszych czynników, który Generacja Z bierze pod uwagę przy zakupie auta, jest to, czy producent samochodu angażuje się w walkę z kryzysem klimatycznym. Co więcej, jedna piąta osób w wieku 18–24 lat przyznała, że rozważyłaby zakup pojazdu elektrycznego lub o innym, alternatywnym napędzie.
Najważniejsze czynniki, które młodzi ludzie biorą pod uwagę przy zakupie samochodu:
Marka samochodu musi angażować się w walkę z kryzysem klimatycznym -27%
Marka samochodu musi odzwierciedlać moją osobowość – 24%
Dobry system GPS – 23%
Dobry system nagłośnienia – 22%
Marka samochodu musi mieć mocne, nowoczesne wartości – 19%
Przeczytaj też: Nissan stworzył podręcznik bezstresowej jazdy. Warto znać te 5 złotych zasad!