Akumulator Kugi Hybrid o pojemności 1,1 kWh jest automatycznie uzupełniany energią dostarczaną zarówno przez 2,5-litrowy silnik benzynowy, pracujący w cyklu Atkinsona, jak przez system ładowania regeneracyjnego, energią odzyskiwaną podczas jazdy wybiegiem lub w czasie hamowania. Hybrydowy SUV jest również pierwszym Fordem Kuga, który łączy w sobie zelektryfikowany układ napędowy z zaawansowanym napędem na obie osie Intelligent All-Wheel Drive.
Zarówno wersje z napędem na przednią oś, jak i inteligentnym napędem na wszystkie koła zwiększają przyjemność korzystania z mocy 190 KM dzięki funkcji symulacji zmiany przełożeń przekładni automatycznej, łączącej oba źródła mocy. Pełny hybrydowy zespół napędowy korzysta z trybu jazdy bezemisyjnej, na napędzie elektrycznym, na krótkich dystansach, eliminując jednocześnie obawy o zasięg.
Akumulator o pojemności 1,1 kWh, składający się z 60 ogniw, wykorzystuje układ chłodzenia cieczą, który eliminuje potrzebę stosowania wentylatora chłodzącego. Wpływa to na niższy poziom hałasu i poprawia komfort akustyczny w kabinie. Lepsze chłodzenie pozwala również na umieszczenie ogniw akumulatora blisko siebie.
Funkcja symulowanych przełożeń – aktywowana w trybie normalnym lub sportowym – dostosowuje prędkość obrotową silnika wraz ze zmianą prędkości pojazdu, aby zmniejszyć efekt „gumowej” reakcji na pedał przyspieszenia, typowy dla przekładni bezstopniowych.
Kugę Hybrid można zamawiać, wybierając w szerokiej ofercie wersji wyposażenia: Trend, Titanium, Titanium X, ST Line, ST Line X i Vignale. Stanowisko bezprzewodowego ładowania telefonów jest elementem wyposażenia standardowego, natomiast opcjonalnie dostępne są: wysokiej klasy system audio oraz system informacyjnorozrywkowy Ford SYNC 3, obsługiwane przez 8calowy centralny wyświetlacz dotykowy.
W nowym Fordzie Kuga zadebiutował nowy system utrzymania na pasie ruchu z asystentem monitorowania martwego pola (BSA). Opcjonalny system monitoruje, czy w martwym polu lusterek zewnętrznych nie znajduje się inny pojazd, a w przypadku ryzyka kolizji aplikuje moment obracający kierownicę, aby ostrzec kierowcę i skłonić do rezygnacji z manewru zmiany pasa ruchu.
Debiutujący także w nowym Fordzie Kuga opcjonalny asystent unikania kolizji na skrzyżowaniach monitoruje zagrożenie kolizją z pojazdami nadjeżdżającymi po równoległych pasach i może automatycznie włączyć hamulce, zapobiegając w ten sposób lub łagodząc skutki wypadków w sytuacjach, gdy kierowca przecina drogę poruszania się innego pojazdu.