Site icon Motocaina

Ford F-150 jako radiowóz? I to elektryczny!

Ford F-150 Lightning Pro SSV

Ford F-150 Lightning Pro SSV

Ford F-150 to marzenie niejednego fana amerykańskiej motoryzacji, ale w takim wydaniu do jeszcze nie widzieliśmy! Po pierwsze jest elektryczny, czyli to model F-150 Lightning, a po drugie to radiowóz! Co prawda Ford od ponad 70 lat dostarcza policji pojazdy – obecnie ponad 12 tysięcy oddziałów policji w całym kraju korzysta z samochodów tej marki. Dość powiedzieć, że w służbie znajduje się więcej pojazdów Forda niż wszystkich innych konkurencyjnych aut razem wziętych1.

– Jesteśmy dumni, że możemy przedstawić pierwszego w USA elektrycznego pick-upa przeznaczonego do policyjnych potrzeb, dzięki któremu służby mogą wykorzystać przełomową technologię, aby poprawić swoją efektywność – powiedział Nate Oscarson, kierownik sprzedaży Ford Pro ds. służb rządowych.

– Pro Power Onboard może służyć jako mobilne źródło zasilania2, np. aby oświetlić po zmroku miejsca wypadków na autostradzie, elektryczny układ napędowy potencjalnie pomaga obniżyć koszty eksploatacyjne oraz te związane z zakupem paliwa3, a Mega Power Frunk zapewnia dodatkowe zamykane schowki wręcz stworzone dla policyjnych celów. Takich funkcjonalności oczekuje się zresztą od lidera w dziedzinie policyjnych pojazdów – dodał.

Elektryczny pick-up stworzony specjalnie dla policji

Ford F-150 Lightning Pro SSV przyspiesza od 0 do 96 km/h w czasie poniżej czterech sekund4, ma zaawansowaną technologicznie platformę elektryczną oraz ciekawe rozwiązania związane z oprogramowaniem Ford Pro. Jest przeznaczony do specjalistycznych potrzeb różnych departamentów, które obejmują pomoc na miejscu wypadku albo miejscu przestępstwa czy holowanie łodzi albo przyczepy.

Ford F-150 Lightning Pro SSV

Specjalnie przygotowane przez Forda funkcje F-150 Police Responder obejmują:

Standardowe funkcjonalności obejmują natomiast:

1 Na podstawie danych rejestracji nowych pojazdów z S&P Global Mobility przy ograniczeniu do służb rządowych oraz pojazdów POL i SSV – dane za 2021 rok.

2 Maksymalny pobór mocy nieprzekraczający limitów określonych w instrukcji obsługi pojazdu.

3 Zaplanowane koszty eksploatacyjne w porównaniu ze spalinowym modelem EcoBoost o pojemności 2,7 litra w oparciu o zalecany harmonogram serwisowania opublikowany w instrukcji obsługi. Analiza odzwierciedla standardową metodę Ford Motor Company obliczania planowych kosztów serwisowania i odzwierciedla dane dostępne w 2020 roku.

4 Dane testowe Forda oparte na typowej metodologii branżowej przy użyciu przesunięcia o czas przejechanie 1 stopy (1-ft. Rollout). Rezultaty mogą się różnić w zależności od próby.

5 Maksymalna wartość holowania w modelach Pro z dostępnym akumulatorem o zwiększonym zasięgu i specjalnym pakietem Max. Trailer Tow Package. Wartość może różnić się w zależności od ładunku, konfiguracji pojazdu, akcesoriów i liczby pasażerów.

6 Maksymalna ładowność z akumulatorem o standardowym zasięgu i 18-calowymi kołami.

Exit mobile version