Jego nazwa „Evo” podkreśla ewolucję w projekcie samochodu. Do dyspozycji nabywców Fiat zaoferował szeroki wybór silników zgodnych z normą Euro 5, nie wyłączając silnika drugiej generacji 1,3 MultiJet oraz 1,4 MultiAir. Obok tych jednostek napędowych, dostępne są hybrydowe systemy metanu i LPG – oferowane na rynku włoskim.
Poza obniżonym spalaniem i emisjami nowy Fiat Punto Evo oferuje system Start&Stop (wyposażenie standardowe z jednostkami spełniającymi Euro 5), który czasowo wyłącza silnik, kiedy zatrzymujesz samochód.
W zależności od silnika samochód posiada pięcio- lub sześcio-biegową, ręczną lub automatyczną skrzynię biegów (Dualogic).
fot. Fiat
|
Wewnątrz auta nowością jest system nawigacji Blue&Me-TomTom, którego kolorowy ekran dotykowy pozwala zarządzać połączeniami telefonicznymi, nawigacją satelitarną oraz wszystkimi informacjami potrzebnymi podczas prowadzenia samochodu, które pobierane są bezpośrednio z komputera pokładowego samochodu.
Fiat Punto Evo wyposażony jest w siedem poduszek powietrznych, m.in. poduszkę powietrzną chroniącą kolana kierowcy jako standardowe wyposażenie w każdej wersji wyposażenia. Oprócz znanych już systemów ABS, EBD (elektroniczny rozdział sił hamowania) i ESP (elektroniczny system stabilizacji toru jazdy), mamy tutaj inne przydatne systemy, takie, jak system Hill Holder, który pomaga kierowcy podczas ruszania pod górę, utrzymując samochód przez kilka sekund w miejscu, aby nie zjechał on do tyłu, jak również przednie światła przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów, które włączają się w zależności od obrotu kierownicy.
fot. Fiat
|
Dzięki zabiegom designerskim Fiat Centro Stile zyskało wykończenie wnętrza (deski rozdzielczej, siedzeń i wskaźników).
Punto Evo będzie dostępny w sprzedaży od drugiej połowy listopada. Ma on stać się wiodącym modelem Fiata na rynku europejskim w niezmiernie ważnym dla włoskiego producenta segmencie samochodów miejskich.
fot. Fiat
|
Następujące silniki będą dostępne od momentu wprowadzenia na rynek:
Benzyna:
- 65 KM 1,2 8V (Euro 4),
- 77 KM 1,4 8V (Euro 4),
- 77 KM 1.4 8v (Euro 5) z systemem Start&Stop;
- 105 KM 1,4 MultiAir 16V (Euro 5) z systemem Start&Stop,
- 135 KM 1,4 MultiAir Turbo 16V (Euro 5) z systemem Start&Stop.
Diesel:
- 75 KM 1.3 MultiJet 16v (Euro 4);
- 75 KM 1.3 MultiJet II 16v (Euro 5) with Start&Stop and DPF;
- 90 KM 1.3 MultiJet 16v (Euro 4);
- 95 KM 1.3 MultiJet II 16v (Euro 5) with Start&Stop and DPF;
- 120 KM 1.6 MultiJet 16v (Euro 5) DPF.
Zasilanie dwupaliwowe:
- 70 KM 1.4 8v benzyna/metan (Euro 5);
- 77 KM 1.4 8v benzyna/LPG (Euro 4).
Logo na tylnych drzwiach Punto Evo zmienia się w zależności od typu silnika: czerwona kropka oznacza silniki mocniejsze (135 KM 1,4 MultiAir Turbo i 120 KM 1.6 MultiJet), zielona silniki z zasilaniem dwupaliwowym a czarna pozostałe typy silników.