Oferowane w standardzie nowe światła do jazdy dziennej i reflektory tylne LED zapewniają bardziej nowoczesny wygląd, współgrając z najnowszymi elementami stylistycznymi wprowadzonymi w rodzinie 500. Ponadto, na zamówienie dostępne są nowe reflektory Full LED, wykonane we współpracy z Magneti Marelli, które świecą jaśniej o 20% niż ksenonowe oferowane w poprzednim modelu. Nowa wersja Urban oferuje zmieniony przedni i tylny zderzak, a odmiany City Cross i Cross posiadają nowe osłony na zderzakach.
Wnętrze dostępne jest w siedmiu różnych wersjach wykończenia – stworzonych poprzez połączenie różnych rodzajów tkanin, skóry, elementów wykończenia i kolorów – oferuje szeroki wybór regulacji foteli i pojemny bagażnik. Jedną z najważniejszych nowości są nowe zegary oferującymi bardziej czytelną grafikę, a także nowa kierownica.
Zmodernizowany 500X jest pierwszym modelem marki Fiat, w którym zastosowano nową rodzinę silników benzynowych z turbodoładowaniem. Są one zgodne z normą Euro 6D-TEMP i wyposażone w filtr cząstek stałych dla silników benzynowych GPF. Dostępne są w dwóch konfiguracjach: 1-litrowy trzycylindrowy silnik oferujący moc 120 KM i 190 Nm maksymalnego momentu obrotowego, współpracujący z sześciostopniową manualną skrzynią biegów oraz 1,3-litrowy czterocylindrowy silnik o mocy 150 KM i momencie obrotowym wynoszącym 270 Nm, w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów z podwójnym suchym sprzęgłem DDCT – oba z napędem na przednie koła.
https://www.youtube.com/watch?v=yCuBSRfuHoc
Ponadto gamę silników benzynowych nowego 500X uzupełnia 1.6 E-Torq o mocy 110 KM, połączony z manualną skrzynią biegów i napędem na przód, który został odświeżony, aby spełniać wymogi normy Euro 6D.
Model może być również wyposażony w dwa silniki Diesla. 1.6 MultiJet II o mocy 120 KM występuje w połączeniu z manualną skrzynią biegów lub automatyczną DDCT z podwójnym sprzęgłem, z napędem na przednia oś, a 2-litrowy MultiJet II o mocy 150 KM z dziewięciobiegową skrzynią automatyczną i napędem na cztery koła.