Site icon Motocaina

Fiat 500 3+1 właśnie ujrzał światło dzienne. Drzwi pasażerów zaskoczyły wszystkich

Fiat 500 3+1 właśnie ujrzał światło dzienne. Drzwi pasażerów zaskoczyły wszystkich

a:2:{s:6:"old_id";s:5:"30868";s:14:"article_old_id";s:0:"";}

Po prezentacji, 4 marca br., Nowej 500 „la Prima” cabrio, a następnie, 8 czerwca br., wersji hatchback, nastał ważny moment dla zakończenia projektu Nowej 500. W galerii sztuki Pinacoteca Agnelli w Lingotto w Turynie, Olivier Franҫois, prezes marki Fiat, przedstawił całą gamę 500, już gotową do wprowadzenia na rynek, wraz z Nową 500 3+1 „la Prima” Opening Edition, trzecim rodzajem „nadwozia” Nowej 500, uzupełniającym wersję cabrio i hatchback.

Projektanci Centrum Stylu pracowali nad inteligentnym rozwiązaniem o identycznych wymiarach, jak w przypadku wersji cabrio i hatchback, ale małymi drzwiami ułatwiającymi dostęp do tylnej kanapy. Podobnie jak w pierwszej 500 w 1957 roku, w której drzwi były zamocowane na zawiasach z tyłu: powrót modelu do korzeni w owocnym dialogu między przeszłością a przyszłością. Wynikiem tych prac jest nowe nadwozie, uzupełniające wersje hatchback i cabrio o niezmienionych wymiarach i tym samym stylu.

Trzecie „małe drzwi” otwierają się w przeciwnym kierunku i, dzięki braku słupka drzwi, umożliwiają wygodne wejście do samochodu, łatwiejszy załadunek dużych przedmiotów czy szybkie i proste umieszczenie dziecka w foteliku lub na podstawce. Po ich zamknięciu, nie widać żadnej różnicy w stosunku do innych 500: ten sam styl, te same wymiary. To wszystko przy zwiększeniu masy zaledwie o 30 kg, bez uszczerbku dla zachowania samochodu na drodze lub zużycie paliwa.

Nowa 500 3+1 pojawi się na rynku w wersji „la Prima” Opening Edition – premierowa wersja zaoferuje: reflektory „full led” ze wzorem „Infinity”, dwukolorowe 17-calowe obręcze kół o diamentowym szlifie oraz chromowane wstawki w oknach i panelu bocznym, a także: fotele, deskę rozdzielczą i kierownicę obite skórą ekologiczną, monogram Fiata na fotelach, dwukolorową kierownicę i ekskluzywną plakietkę „la Prima” na słupku.

Nowy model oferuje w standardzie również automatyczną klimatyzację, kluczyk w kształcie kamyka, funkcję szybkiego ładowania o mocy 85 kW i w kabel Mode 3 o mocy 11 kW przeznaczony do ładowania prądem zmiennym na publicznych stacjach ładowania. Samochód jest oczywiście wyposażony w system autonomicznej jazdy na poziomie 2, który po raz pierwszy pojawił się w samochodzie miejskim.

500 ACTION jest wyposażona w silnik elektryczny o mocy 70 kW, który przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,5 sekundy i osiąga prędkość do 135 km/h. 500 ACTION wyposażona jest w akumulator litowo-jonowy o pojemności 23,8 kWh zapewniający zasięg ponad 180 km wg cyklu WLTP lub ponad 240 km podczas jazdy po mieście. Przy założeniu, że codzienne pokonujemy średnio poniżej 50 km, nową 500 wystarczy ładować co kilka dni.

Dostępne są trzy wersje:

System kontroli toru jazdy  utrzymuje Nową 500 na środku pasa drogi, a system kontroli martwego pola wykorzystuje czujniki ultradźwiękowe do monitorowania martwego pola i ostrzegania o zbliżaniu się innych pojazdów za pomocą święcącego trójkąta ostrzegawczego pojawiającego się na lusterku bocznym. Natomiast jedenaście czujników parkowania 360° pozwala wyświetlić podgląd auta imitujący widok z lotu ptaka, by uniknąć przeszkód podczas parkowania lub wykonywania skomplikowanych manewrów.

 

Exit mobile version