Site icon Motocaina

Fabryki samochodów wznawiają produkcję w całej Europie

Fabryki samochodów wznawiają produkcję w całej Europie

a:2:{s:6:"old_id";s:5:"25651";s:14:"article_old_id";s:0:"";}

Produkcja Forda ruszy 4 maja w etapach: w zakładach montażowych pojazdów Saarlouis oraz zakładach montażowych i fabryce silników w Kolonii, a także w zakładach montażowych w Walencji w Hiszpanii; oraz Krajowej w Rumunii, gdzie odbywa się montaż pojazdów i produkcja silników. W Walencji w Hiszpanii produkcja ruszy 18 maja, natomiast daty wznowienia produkcji silników w Dagenham i Bridgend w Wielkiej Brytanii zostaną potwierdzone w późniejszym terminie.  

Wdrożony zostanie kompleksowy kodeks standardów Forda, obowiązujący na całym świecie, dotyczący zachowania dystansu społecznego oraz BHP w zakładach produkcyjnych i innych jednostkach Forda w całej Europie, obejmujący między innymi:

Od 4 maja zaczną wracać etapami również pracownicy spoza sektorów produkcyjnych, z pierwszeństwem dla tych, którzy uczestniczą w planach wznowienia prac oraz w kluczowych działaniach biznesowych lub których funkcje wymagają korzystania ze specjalistycznego sprzętu (jak aparatura do testowania pojazdów), dostępnego tylko w siedzibach Forda. Inni pracownicy, spoza sektora produkcji, którzy mogą pracować zdalnie, nadal będą działać poza firmą, dotyczy to również osób zatrudnionych w niepełnym wymiarze.

General Motors, Ford Motor i Fiat Chrysler Automobiles postawiły sobie za cel częściowe wznowienie produkcji w fabrykach w USA od 18 maja, pisze Reuters powołując się na doniesienia The Wall Street Journal.

Według gazety władze koncernów rozmawiały w ostatnich dniach ze związkami zawodowymi i gubernatorem stanu Michigan w sprawie wznowienia produkcji. Reuters przypomina, że jeszcze w ubiegłym tygodniu związek UAW ostrzegał, że jest zbyt wcześnie i zbyt ryzykownie, aby wznawiać produkcję w Michigan na początku maja. Źródła The Wall Street Journal twierdzą, że rozmowy spółek ze związkami dotyczące warunków bezpieczeństwa pracy nie zostały jeszcze sfinalizowane.

W następny poniedziałek również Porsche wznowi produkcję – z zachowaniem specyficznych zasad w odniesieniu do fabryk i zadań. Wszystkie wymagane środki podjęto z wyprzedzeniem, tak aby zagwarantować pracownikom maksymalne możliwe bezpieczeństwo i umożliwić stopniowe zwiększanie wolumenu produkcji aż do uzyskania pełnej wydajności. Wszyscy pracownicy głównych zakładów w Zuffenhausen oraz fabryki w Lipsku będą stopniowo wracać do pracy w miarę zwiększania produkcji. Odpowiednio przystosowane procesy z zakresu produkcji, logistyki i zaopatrzenia zostały uzgodnione z radą zakładową i działem zarządzania opieką zdrowotną. Przestrzegane będą również wymagania odpowiednich władz.

Zarówno dla zakładów Porsche w Zuffenhausen, jak i w Lipsku przygotowano kompleksową gamę środków. Najwyższy priorytet ma tu ochrona zdrowia pracowników. Poza tym środki te mają na celu jak najszybsze wznowienie uporządkowanej i wydajnej produkcji. Pracownicy zatrudnieni bezpośrednio przy produkcji muszą zachowywać na przykład minimalną odległość od drugiej osoby (1,5 metra), przestrzegać podstawowych zasad postępowania albo – na określonych obszarach – pracować w maseczce ochronnej.

Jeśli chodzi o wyposażenie w odzież ochronną, instytucje i personel medyczny mają dla Porsche absolutny priorytet. Z tego względu firma organizuje sprzęt w ramach inicjatywy „Porsche pomaga”, a także przekazuje środki na rzecz szpitali oraz żywność dla banków żywności; budżet na darowizny został zwiększony o 5 mln euro.

Po ponad miesięcznym postoju polska motoryzacja wraca do produkcji. Ruszyły m. in. fabryki MAN-a w Starachowicach oraz Volkswagena w Poznaniu, Wrześni i Swarzędzu. Do wznowienia prac przygotowuje się gliwicka fabryka Opla. Za tydzień mają ruszyć zakłady Toyoty w Wałbrzychu i Jelczu-Laskowicach. Produkcja rozpoczyna się na razie w ograniczonej skali. W każdym zakładzie wprowadzono wiele zmian w celu zapewnienia bezpieczeństwa pracownikom począwszy od środków dezynfekujących przez maski i odzież ochronną na zapewnieniu odpowiednich odstępów podczas produkcji kończąc. W ślad za dużymi koncernami do gry starają się także wrócić mniejsi poddostawcy. Także na zachodzie Europy koncerny motoryzacyjne planują uruchamianie produkcji. Jak podają media w Chinach z 33 fabryk produkujących części dla Volkswagena wznowiły pracę 32 zakłady.

Exit mobile version