Fisker Ocean zadebiutuje na nadchodzącym Los Angeles Auto Show 2021, a produkcja elektrycznego samochodu rozpocznie się 17 listopada 2022 roku. W nowym pojeździe, jak zapewnia producent, wykorzystano wiele materiałów pochodzących z recyklingu, a wnętrze wykończono wyłącznie z naturalnych materiałów. Jako opcja w wyposażeniu pojazdu znajdzie się również fotowoltaiczny dach słoneczny.
Fisker, producent pojazdów elektrycznych i zaawansowanych rozwiązań w zakresie mobilności, wybrał Bridgestone na wyłącznego partnera w zakresie opon dla długo oczekiwanego, całkowicie elektrycznego SUVa Fisker Ocean. Opony do najnowszego modelu będą produkowane w fabryce Bridgestone w Poznaniu, a do ich produkcji zostanie wykorzystana w 100% energia odnawialna.
Modele Fisker Ocean dostępne w Europie oraz wybrane modele przeznaczone na rynek Ameryki Północnej będą wyposażone w opony Bridgestone Potenza Sport. Opony te zapewniają optymalne wrażenia z jazdy, skoncentrowane na komforcie jazdy i stabilności prowadzenia, oraz zostały zaprojektowane z dbałością o niski opór toczenia, dzięki czemu do poruszania kołami pojazdu potrzeba mniej energii akumulatora Fisker Ocean.
Zaprojektowana na zamówienie opona jest jednym z pierwszych połączeń Bridgestone Potenza Sport – najwyższej klasy opony sportowej o ultrawysokich osiągach – z zrównoważoną technologią ENLITEN. Technologia ENLITEN zmniejsza opory toczenia opony średnio nawet o 30%, a jej wagę nawet o 20%. Oznacza to do 2 kilogramy mniej surowców wymaganych do wyprodukowania każdej opony, co jest korzystne dla środowiska zarówno z punktu widzenia zarządzania zasobami, jak i surowcami wtórnymi. Zastosowanie technologii ENLITEN ma kluczowe znaczenie dla zapewnienia niskiego oporu toczenia opon Fisker Ocean, a sportowy wzór bieżnika modelu Potenza Sport zapewnia dynamiczną i stabilną jazdę.
Bridgestone dostarczy również specjalnie zaprojektowane opony całoroczne Alenza Sport do modeli Fisker Ocean sprzedawanych w Ameryce Północnej. Opony Alenza Sport zostały opracowane z mieszanki nowej generacji, która zapewnia lepsze hamowanie na suchej nawierzchni, prowadzenie na mokrej nawierzchni i lepsze opory toczenia, aby pomóc kierowcom wykorzystać pełnię możliwości Fisker Ocean.
Testy prototypu Fisker Ocean rozpoczną się w czwartym kwartale 2021 roku. Specjalnie zaprojektowane opony Bridgestone będą dostępne w dwóch rozmiarach: 255/50 R20 i 255/45 R22. 22-calowa opona zostanie dostrojona, aby stworzyć bardziej sportową charakterystykę prowadzenia, zgodną z podwyższonymi osiągami wersji Fisker Ocean o większej mocy.
Dla Fiskera Bridgestone jest partnerem, który wspiera wprowadzanie pojazdów elektrycznych. Wprowadzając pionierskie opony premium, rozwiązania w zakresie mobilności dla pojazdów elektrycznych, współpracując z wiodącymi producentami pojazdów elektrycznych, jak również rozwijając sieć sprzedaży i obsługi tych pojazdów, Bridgestone inwestuje, aby uczynić mobilność elektryczną bardziej wydajną i dostępną dla wszystkich kierowców. Fisker ma podobne ambicje z modelem Ocean, który ma wejść na rynek amerykański z sugerowaną ceną początkową 37 499 dolarów (z wyłączeniem dotacji związanych z pojazdami elektrycznymi) i poniżej 32 000 euro w Niemczech (włączając podatki i dotacje związane z pojazdami elektrycznymi).