Yamaha wdraża w życie program „Switch On”, który zakłada mocne wejście w elektromobilność. Japońska firma zaprezentowała elektryczne skutery i rowery.
Yamaha elektryfikuje swoją ofertę. Zaczyna od skuterów zasilanych prądem. Kilka dni temu dwa modele zostały oficjalnie zaprezentowane. Oba modele jeszcze do niedawna były konceptami, ale lada moment trafią na ulice. Modele najpierw pojawią się testowo w jednej z europejskich stolic, a następnie pojawią się na nowych rynkach.
Pierwsza premiera to Yamaha Neo – skuter elektryczny odpowiadający klasie 50 cm3. Model jeszcze w fazie prototypu zaprezentowano na targach w Tokio w 2019 roku. Oczywiście nadal będzie traktowana jako motorower, przez co idealnie sprawdzi się w usługach sharingowych oraz biznesach opartych na dostawach produktów. Model pojawi się w sprzedaży już wiosną.
Dowiedz się więcej o skuterach elektrycznych w Motocaina.pl
Druga nowość to model nazywany, ale przed na rynku pojawi się z zupełnie nową nazwą. E01. W tym przypadku będzie to odpowiednik motocykla klasy 125 cm3. Producent również chce go sprawdzić w ramach usługi sharingowej, aby zebrać niezbędne informacje i dopracować ostateczny produkt.
Ciekawostką zaprezentowaną podczas prezentacji jest prototyp o nazwie B01. To hybryda łącząca funkcjonalność eBike S-Pedelec z osiągami motoroweru. Koncept powstał przy współpracy Yamaha Motor Europe oraz Fantic Motor i Motori Minarelli. Model już niedługo zadebiutuje w wersji produkcyjnej.
Yamaha stawia na elektryczne rowery
Przy okazji premiery dwóch skuterów, Yamaha zaprezentowała gamę rowerów elektrycznych. Na rynku pojawią się trzy zelektryfikowane jednoślady w segmentach All Mountain, Gravel i Urban.
Yamaha ma bogate doświadczenie w pracach nad rowerami elektrycznymi, które sięga do początków lat 90. Japoński producent opracował wtedy pierwszy system wspomagania (PAS), który był bazą do stworzenia pierwszego na świecie e-roweru.
Od tego czasu Yamaha cały czas rozwija technologię lekkich i kompaktowych elektrycznych jednostek napędowych do rowerów elektrycznych. Przez trzydzieści lat wyprodukowała ich prawie 7 milionów.
Popyt na rowery elektryczne cały czas rośnie – tylko w zeszłym roku sprzedano w Europie ponad 5 milionów egzemplarzy. Wiele z nich jest zasilanych silnikami od Yamahy. Dlatego Japończycy podjęli decyzję o zwiększeniu produkcji i otwarciu fabryki w Europie.