Site icon Motocaina

Elektryczne crossovery Hondy i Acury będą produkowane przez General Motors

Cadillac Lyriq

a:2:{s:6:"old_id";s:5:"33106";s:14:"article_old_id";s:0:"";}

Według nieoficjalnego raportu, General Motors częściowo zrekompensuje sobie koszty rozwoju technologii elektrycznej, produkując samochody na baterie dla Hondy i Acury. Technologia baterii Ultium jest w centrum transakcji.

Branżowe czasopismo Automotive News napisało, że Honda zgodziła się pozyskać General Motors jako jednego ze swoich dostawców EV.

Fabryka, która obecnie buduje modele Blazer i Equinox Chevroleta w Ramos Arizpe w Meksyku, rozpocznie produkcję crossovera Hondy w 2023 roku, co oznacza, że ​​prawdopodobnie pojawi się on na rynku dopiero w roku modelowym 2024. Po drugiej stronie granicy dawna fabryka Saturna w Spring Hill w stanie Tennessee począwszy od 2024 roku będzie produkować crossover Acura (czyli jego produkcja ruszy około dwa lata po rozpoczęciu produkcji Cadillaca Lyriq).

Nie wiemy, jak będą wyglądać te modele, a Honda nie skomentowała tych doniesień.

Przeczytaj też: Elektryczny pick-up Sierra dołączy do Hummer EV

Znawcy zaznajomieni z treścią oferty produktowej firmy powiedzieli Automotive News, że oba crossovery będą mniej więcej tak duże jak Lyriq , który będzie zbliżony rozmiarem do XT5. Moc obu modeli będzie pochodzić z technologii akumulatorów Ultium, którą General Motors opracowuje dla kilkunastu samochodów elektrycznych, w tym GMC Hummer i pick-upa z logo Chevroleta, którego prawdopodobnie bliżej poznamy w przyszłym tygodniu podczas CES 2021.

Przeczytaj też: Wiemy, kiedy Chevrolet zaprezentuje zelektryfikowanego pick-upa podobnego do Silverado!

Exit mobile version