Site icon Motocaina

Elektryczne BMW M? Producent pracuje nad swoim pierwszym sportowym elektrykiem

a:2:{s:6:"old_id";s:5:"29962";s:14:"article_old_id";s:0:"";}

Modelem o którym mowa jest sedan klasy średniej i4, którego koncepcyjną wersję mogliśmy zobaczyć kilka miesięcy temu. Auto zostanie zaprezentowane jeszcze w tym roku i zapoczątkuje nową linię elektrycznych modeli, które będą oferowane równolegle ze spalinowymi.

BMW Concept i4 – tak brzmi napęd elektryczny przyszłości!

Jak zapowiedział szef BMW M Markus Flasch, już w przyszłym roku zaprezentują pierwsze elektryczne auto ze znaczkiem M, bazujące na i4. Zaznaczył jednak, że nie będzie to rywal M3, lecz samochód o charakterze zbliżonym do modeli pokroju M340i. Nie powinniśmy więc spodziewać się rasowego auta sportowego, a mocnego auta ze sportowymi dodatkami noszącymi znaczek M.

Na pierwszy rzut oka taka deklaracja kłóci się z zapowiedzią, że i4 M napędzać będą dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 530 KM, a pierwszą setkę auto osiągnie w 4 sekundy. Dla przypomnienia niedawno zaprezentowane M3 Competition ma 510 KM i przyspiesza do 100 km/h w 3,9 s. Możliwe że Flasch miał na myśli ogólny charakter samochodu i najmocniejsze i4 będzie bardziej nastawione na komfort niż M3, a jego prowadzenie będzie wyraźnie gorsze z uwagi na wyższą masę elektryka.

BMW iX3 – pierwszy w pełni elektryczny model z linii BMW X już dostępny w sprzedaży

Szef BMW M przyznał, że jego zespół pracuje także nad bezpośrednim rywalem dla M3, napędzanym wyłącznie energią elektryczną, ale czekają na właściwą technologię. Prawdopodobnie chodzi mu o nowy rodzaj baterii, który pozwoli osiągnąć znacznie większy niż teraz zasięg, przy zmniejszeniu rozmiaru i masy własnej akumulatorów. Te obecnie stosowane o dużej pojemności mogą ważyć nawet 500-700 kg, a fizyka jest nieubłagana.

Exit mobile version