Site icon Motocaina

Elektromobilność tworzy nowe miejsca pracy w Porsche

a:2:{s:6:"old_id";s:5:"21513";s:14:"article_old_id";s:0:"";}

 Budując nowe zakłady i przygotowując się do produkcji modelu Taycan, Porsche wdrożyło też bezprecedensowy program szkoleniowy. Ma on zapoznać wszystkich pracowników z unikalnymi cechami aut elektrycznych. W sumie do 2022 r. firma planuje zainwestować w elektromobilność ponad 6 miliardów euro. Jak dotąd tylko na nowe zakłady produkcyjne przeznaczono 700 milionów euro – a nawet miliard euro, jeśli uwzględnić nową nadwoziownię, która będzie służyć również do budowy elementów obecnej generacji Porsche 911. Praca nowych zakładów uzupełni produkcję dwumiejscowych samochodów sportowych – linię montażową historycznej fabryki w Zuffenhausen codziennie opuszcza 250 samochodów serii 911 i 718.

Wraz ze swoim pierwszym całkowicie elektrycznym samochodem sportowym i zbudowanym specjalnie dla niego zakładem produkcyjnym Porsche zaczyna kolejny znaczący rozdział w historii firmy. Niespełna 48 miesięcy – tyle minęło od prezentacji pojazdu koncepcyjnego Mission E na targach motoryzacyjnych IAA w 2015 r. do rozpoczęcia produkcji pierwszych egzemplarzy modelu Taycan dla klientów. Najnowszy zakład produkcyjny ustanawia nowe standardy pod względem efektywności energetycznej i przyjazności dla środowiska.

Exit mobile version