Zarówno Scramblera 1100 PRO jaki i 1100 Sport PRO napędza silnik o pojemności 1079 cm3, 2-zaworowy, w układzie L-twin, spełniający normę EURO 5.
Oba motocykle wyposażone są w kontrolę trakcji Ducati (DTC), trzy tryby jazdy i hamulce Brembo z ABS Cornering, które gwarantują bezpieczeństwo w każdym typie zakrętów.
Nowa, podwójna końcówka wydechu, nisko zawieszony uchwyt na tablice oraz skrócony tylny błotnik, nadają charakterystyczny wygląd tyłu, sprawiając, że modele wyglądają kompaktowo.
Poprawiona została kanapa, dzięki czemu nawet długie podróże poza miasto, powinny być komfortowe. Charakterystyczną rzeczą, jest okrągły reflektor, a w nim, czarny znak „X”.
Scrambler 1100 PRO wyróżnia się dwukolorowym malowaniem „Ocean Drive” połączonym ze stalową czarną ramą rurową i tylną również czarną, ramą aluminiową.
Scrambler 1100 Sport PRO posiada zawieszenie Öhlins. Wyposażony jest w inną, niską kierownicę z lusterkami w stylu café racer, znajdującymi się w miejscu ciężarków. Model występuje w kolorze „Matt Black”, a na matowej czerni na bocznych panelach zbiornika, namalowane jest logo 1100.
Modele będą dostępne w sprzedaży w marcu 2020.