„Drukowana” opona |
![]() |
fot. Bridgestone
|
Bridgestone ogłosił rozwój konstrukcji opony, który zapewnia więcej możliwości stylistycznych.
Obecnie przy produkcji opon, stosuje się specjalną gumę z której tworzy się boczne napisy oraz białą wstążkę wokół opony. Ten proces wymaga użycia dużych ilości białej gumy, która musi utrzymać wysoką trwałość oraz nie ulegać przebarwieniom – a to podnosi wagę opony.
Zaawansowana technologia firmy Bridgestone polega na druku nowej warstwy na boku opony, bez użycia białej gumy. Korzystanie z najnowocześniejszych tuszy ochroni grafikę przed przebarwieniami i przed uszkodzeniami zewnętrznymi powierzchni.
Dzięki tej nowej technologii Bridgestone może kompletnie odmienić branżę oponiarską. Tego typu opcja może przekształcić zakupy opon z konieczności, do zakupu dla przyjemności i ze względu na estetykę. Jednocześnie bez użycia białej gumy obniża się waga opony i zwiększa efektywność zużycia paliwa.
Niewiadomo jeszcze czy opony będą miały określoną ilośc wzorów do wyboru czy może klient będzie mógł sam dobrać grafikę specjalnie dla siebie, ale to i tak stwarza nam dużą gamę możliwości indywidualizacji naszych pojazdów.
Bridgestone zamierza wprowadzić tą technologię na rynek już niebawem.