Site icon Motocaina

Dacia Spring to elektryk w cenie zwykłego, taniego auta

a:2:{s:6:"old_id";s:5:"26376";s:14:"article_old_id";s:0:"";}

Widoczna na zdjęciach Dacia Sprint to ciągle jeszcze samochód koncepcyjny. Producent jak na razie nie zdradził zbyt wielu szczegółów. Wiemy tylko, że będzie to auto czteroosobowe, przejedzie na jednym ładowaniu około 200 km oraz że jego seryjna wersja pojawi się na drogach w przyszłym roku.

Test Volkswagena e-up! – do przywiązania jeden krok

Z udostępnionej informacji można się także dowiedzieć co nieco na temat oświetlenia. Z przodu zastosowano w pełni LED-owe reflektory, podzielone na dwie części – linia pozioma u góry oraz cztery elementy wbudowane w zderzak. Z tyłu cztery światła, również w 100% z diodami LED, tworzą kształt podwójnej litery Y. Ich charakterystyczny układ zapowiada nową stylistykę przyszłych modeli Dacii.

Tyle wiemy oficjalnie. Natomiast nieoficjalnie nie jest jednak tajemnicą, że Spring bazuje na istniejącym już modelu – elektrycznym Renault City K-ZE, oferowanym w Chinach. Auta mają zresztą podobną bryłę i rozmiary (Spring mierzy 3,73 m długości). Samochód z Kraju Środka korzysta z elektrycznego silnika o mocy 44 KM oraz momencie obrotowym wynoszącym 125 Nm. Jego bateria o pojemności 26,8 kWh pozwala na przejechanie nawet 271 km, ale w bardziej pobłażliwym cyklu NEDC, co przekłada się na wspomniane 200 km w cyklu WLTP.

Można założyć, że powyższe parametry zobaczymy także w seryjnej wersji Dacii Spring. 44 KM to skromna wartość w dzisiejszych czasach, ale w przypadku aut elektrycznych „robotę robi” wysoki moment obrotowy. Poza tym mówimy tu o małym samochodzie do miasta.

Znacznie ważniejszym „parametrem” będzie cena, a ta powinna być naprawdę konkurencyjna. Według słów jednego z przedstawicieli Renault, firma będzie celowała w 10 tys. euro, czyli około 45 tys. zł. A to jest kwota, jaką trzeba obecnie zapłacić za spalinowy samochód segmentu A, podczas gdy elektryczne są dwukrotnie droższe. Jeśli Dacii uda się utrzymać taką cenę, to szykuje nam się kolejny bestseller.

Exit mobile version