Site icon Motocaina

Dacia Duster po liftingu – małe zmiany na plus. Co teraz Duster skrywa pod maską?

Dacia Duster

Dacia Duster po liftingu – zmiany na zewnątrz

Na pierwszy rzut oka trudno dostrzec jakiekolwiek różnice w wyglądzie odnowego Dustera. Po dokładniejszej analizie widać całkowicie przeprojektowane oświetlenie z wstawkami LED do jazdy dziennej – nawiązujące do nowego Sandero, ale nie identyczne. Podobnie jest z tyłu, gdzie lampy w technologii LED zyskały nowocześniejszą grafikę 3D. Przy okazji ciekawostka, Duster został pierwszym modelem Dacii, który ma LED-owe kierunkowskazy.

Dacia Duster, fot. materiały prasowe / Dacia

To czego nie widać na pierwszy rzut oka, to poprawiona, zgodnie ze słowami producenta, aerodynamika, która ma zaowocować niższym zużyciem paliwa. Dyskretnie przeprojektowany tylny spojler, nowe wzory 16- i 17-calowych felg, a nawet zmienione łożyska kół mają ograniczyć emisję CO2 na każdy kilometr o maksymalnie 5,8 g.

Dacia Duster, fot. materiały prasowe Dacia

Dacia Duster po liftingu – zmiany wewnątrz

Po liftingu wnętrze Daci Duster jest zdecydowanie bardziej przyjemne. Najbardziej zwraca uwagę ekran systemu multimedialnego doczekał się całkiem ładnej obudowy. Wprawne oko dostrzeże też zmienione zagłówki foteli, które przy zachowaniu identycznego poziomu bezpieczeństwa mniej zaburzają widoczność i przestrzeń w kabinie, nową tapicerkę oraz konsolę środkową z regulowanym podłokietnikiem i schowkiem o pojemności 1,1 litra.

Dacia Duster, fot. materiały prasowe / Dacia

Dacia Duster po liftingu – dwa systemy multimedialne do wyboru

Podstawowym systemem będzie Dacia Plug&Music z radiem, MP3, USB i Bluetooth. Opcjonalnie będzie można zamówić Media Display, z sześcioma głośnikami, DAB, Bluetoothem, dwoma portali USB i Apple CarPlay oraz Android Auto obsługiwanych po kablu. W wersji Media Nav kierowca dostanie w bonusie nawigację i bezprzewodowego CarPlaya oraz Android Auto.W obu przypadkach ekran ma przekątną 8 cali.

Dacia Duster po liftingu – silniki

Pod maską też nie za wiele się zmienia. W cenniku pojawią się więc benzynowe TCe o mocach 90, 130 i 150 KM, a także odmiana ECO-G z fabrycznym zasilaniem LPG oraz diesel.

Więcej szczegółów wraz z polską specyfikacją poznamy, gdy pierwsze egzemplarze Daci Duster trafią do salonów, co powinno wydarzyć się we wrześniu.

Exit mobile version