Site icon Motocaina

Czy jesteś gotowy na elektromobilność? Konsumenci są zdezorientowani technologią pojazdów elektrycznych

a:2:{s:6:"old_id";s:5:"29323";s:14:"article_old_id";s:0:"";}

Tak wynika z badań zleconych przez firmę Ford w ramach ogólnokrajowego programu edukacyjnego „Go Electric” w Wielkiej Brytanii.

Obecnie pojazdy elektryczne stanowią około 5% całkowitej sprzedaży nowych samochodów w Wielkiej Brytanii, a badanie Forda pokazuje, że nadal istnieją znaczne bariery utrudniające ich powszechne przyjęcie. Najważniejszym z nich jest widoczny brak atrakcyjności dla konsumentów – prawie połowa (46%) Brytyjczyków stwierdziła, że ​​nie zamierza kupować pojazdu elektrycznego w przyszłości, a 1/5 (21%) twierdzi, że prawdopodobnie nie rozważy przesiadki na ten pojazd przez następne 5 lat. 20% stwierdziło, że ​​prawdopodobnie dokona zakupu dopiero w ciągu najbliższych 3-5 lat.

Przeczytaj też: Ponad 7 tysięcy samochodów z napędem elektrycznym jeździ po polskich drogach

Powody niechęci konsumentów do zelektryfikowanych pojazdów są różne, przy czym jako krytyczne czynniki odstraszające wymieniane są:

Badanie Forda pokazuje również, że istnieje powszechne zdezorientowanie wokół samej technologii: tylko 2/3 badanych (64%) poprawnie zidentyfikowało, że samochód elektryczny to pojazd, który ma jeden lub więcej silników elektrycznych. Ponadto 3/4 stwierdziło, że nie ma pewności co do różnicy między samochodami hybrydowymi a samochodami elektrycznymi na baterie, a prawie połowa (43%) twierdzi, że nie ma wystarczającej wiedzy na temat technologii, aby rozważyć zakup pojazdu elektrycznego lub zelektryfikowanego. Ponadto 29% nie sądzi, aby przeciętny człowiek był gotowy do przesiadki na pojazdy elektryczne z zasilaniem akumulatorowym.

W odpowiedzi na to, Ford stworzył „Go Electric”, program edukacyjny dla konsumentów, który ma na celu odpowiedzieć na pytania, jakie ludzie zadają sobie w sprawie przejścia na pojazdy zelektryfikowane, oraz zajęcie się obawami konsumentów związanymi z pojazdami hybrydowymi i elektrycznymi. Interaktywne doświadczenie ma na celu uczyć konsumentów na temat emisji CO2, przyszłości lokalnych stref czystego powietrza, metod ładowania pojazdów i znalezienia pojazdu odpowiedniego do ich stylu życia.

Przeczytaj też: Co wpływa na popularność samochodów elektrycznych?

Aby pomóc Fordowi w kontynuowaniu edukacji Brytyjczyków w sprawie elektrycznego napędu, prezenterka Georgie Barrat sfilmowała zapowiedź tego doświadczenia. W filmie wyjaśnia niektóre z najbardziej niezrozumianych zwrotów i odpowiada na niektóre z największych pytań dotyczących pojazdów elektrycznych:

Podczas gdy przejście na elektryfikację nabiera tempa, nie ma wątpliwości, że przed nami jest ogromne zadanie, które będzie wymagało fundamentalnych wysiłków, aby zabrać konsumentów w te elektryczną podróż. Pierwszym krokiem jest zrozumienie, jakie mają opcje. Nasze roadshow pomoże zdemistyfikować mity na temat pojazdów zelektryfikowanych i zapewni potencjalnym klientom wszystko, czego potrzebują, aby dokonać właściwego wyboru auta dopasowanego do ich stylu życia.

Exit mobile version