Po czwartkowej ulewie na torze pod Istambułem zaświeciło słońce. Temperatura nawierzchni siegnęła 48o Celsjusza. Staje się już powoli tradycją, że podczas treningów najszybszy okazuje się Nico Rosberg. Szkoda, że piątkowe i sobotnie sesje nie są zaliczane do punktacji, bo wtedy kierowca Williamsa z pewnością znajdowałby się bardzo wysoko w klasyfikacji sezonu 2009.
Na żadko używanym trudnym technicznie torze w porannej sesji, kiedy nawierzchnia była jeszcze brudna kierowcy narzekali na brak przyczepności. Większość z nich zapoznała się więc bliżej z poboczami wypadając poza wyznaczoną trasę głównie na wyjściu z zakrętów numer 1 i 3. Niektórzy mieli także trudności z płynnym pokonaniem słynnego długiego zakrętu numer 8. Czasy ulegały jednak poprawie
w miarę jak tor stawał się coraz bardziej nagumowany. W piątkowe przedpołudnie aż trzynastu kierowców osiagnęło czas okrążenia poniżej 1 minuty 30 sekund. Bridgestone dostarcza w tym tygodniu miękkie i twarde opony, takie jak zostały użyte w trakcie weekendu w Barcelonie.
Poz. |
Nr |
Kierowca |
Zespół |
Czas |
Różnica |
Liczba |
1 |
16 |
Nico Rosberg |
Williams |
1:28,952 |
– |
24 |
2 |
1 |
Lewis Hamilton |
McLaren Mercedes |
1:29,263 |
0,311 |
23 |
3 |
9 |
Jarno Trulli |
Toyota |
1:29,271 |
0,319 |
26 |
4 |
15 |
Sebastian Vettel |
Red Bull |
1:29,337 |
0,385 |
18 |
5 |
3 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:29,342 |
0,390 |
22 |
6 |
17 |
Kazuki Nakajima |
Williams |
1:29,371 |
0,419 |
21 |
7 |
4 |
Kimi Raikkonen |
Ferrari |
1:29,398 |
0,446 |
25 |
8 |
7 |
Fernando Alonso |
Renault |
1:29,422 |
0,470 |
24 |
9 |
23 |
Rubens Barrichello |
Brawn GP |
1:29,525 |
0,573 |
24 |
10 |
2 |
Heikki Kovalainen |
McLaren Mercedes |
1:29,590 |
0,638 |
20 |
11 |
22 |
Jenson Button |
Brawn GP |
1:29,747 |
0,795 |
20 |
12 |
20 |
Adrian Sutil |
Force India |
1:29,864 |
0,912 |
22 |
13 |
10 |
Timo Glock |
Toyota |
1:29,934 |
0,982 |
26 |
14 |
8 |
Nelsinho Piquet |
Renault |
1:30,132 |
1,180 |
18 |
15 |
14 |
Mark Webber |
Red Bull |
1:23,088 |
1,224 |
22 |
16 |
5 |
Robert Kubica |
BMW Sauber |
1:23,089 |
1,693 |
22 |
17 |
6 |
Nick Heidfeld |
BMW Sauber |
1:30,689 |
1,737 |
20 |
18 |
21 |
Giancarlo Fisichella |
Force India |
1:30,729 |
1,777 |
22 |
19 |
11 |
Sebastien Bourdais |
Toro Rosso |
1:30,838 |
1,886 |
24 |
20 |
12 |
Sebastien Buemi |
Toro Rosso |
1:30,944 |
1,992 |
26 |
Robert Kubica w trakcie rozmowy ze swoim inżynierem podczas piątkowego treningu |
fot. BMW Motorsport
|
Choć może trudno w to uwierzyć, Robertowi Kubicy udało się dzisiaj w drugiej sesji uzyskać trzeci czas. Samochody BMW Sauber zostały wyposażone na GP Turcji w nowy pakiet aerodynamiczny. Zastosowano podwójny dyfuzor i wygląda na to, że zespół wreszcie zrobił krok naprzód. Jak stwierdził
w swojej wypowiedzi Willy Rampf, szef techniczny teamu, ciągle jeszcze pozostaje wiele do zrobienia
w zakresie ustawienia właściwego balansu dla twardych i miękkich opon używanych w Turcji.
Nie miał dzisiaj szczęścia Sebastian Vettel, który po długim pobycie w garażu przejechał tylko cztery okrążenia i jego bolid zatrzymał się na torze. Mimo to, kierowca Red Bulla był w stanie uzyskać niezły, bo szósty czas drugiego treningu.
Miejscami, w porównaniu z sesją poranną, zamienili się zawodnicy McLaren Mercedes. Heikki Kovalainen, któremu w tym sezonie udało sie zdobyć dopiero 4 punkty, z pewnością powinien czuć się nieco lepiej po uzyskaniu najlepszego dzisiaj czasu jednego okrążenia na torze pod Istambułem.
Poz. |
Nr |
Kierowca |
Zespół |
Czas |
Różnica |
Liczba |
1 |
2 |
Heikki Kovalainen |
McLaren Mercedes |
1:28,841 |
– |
37 |
2 |
7 |
Fernando Alonso |
Renault |
1:28,847 |
0,006 |
35 |
3 |
5 |
Robert Kubica |
BMW Sauber |
1:29,056 |
0,215 |
35 |
4 |
17 |
Kazuki Nakajima |
Williams |
1:29,091 |
0,250 |
37 |
5 |
15 |
Sebastian Vettel |
Red Bull |
1:29,202 |
0,361 |
4 |
6 |
9 |
Jarno Trulli |
Toyota |
1:29,207 |
0,366 |
41 |
7 |
16 |
Nico Rosberg |
Williams |
1:29,257 |
0,416 |
40 |
8 |
23 |
Rubens Barrichello |
Brawn GP |
1:29,305 |
0,464 |
35 |
9 |
14 |
Mark Webber |
Red Bull |
1:29,383 |
0,542 |
39 |
10 |
8 |
Nelsinho Piquet |
Renault |
1:29,401 |
0,560 |
38 |
11 |
3 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:29,416 |
0,575 |
38 |
12 |
22 |
Jenson Button |
Brawn GP |
1:29,430 |
0,589 |
33 |
13 |
1 |
Lewis Hamilton |
McLaren Mercedes |
1:29,435 |
0,594 |
31 |
14 |
10 |
Timo Glock |
Toyota |
1:29,518 |
0,677 |
40 |
15 |
4 |
Kimi Raikkonen |
Ferrari |
1:29,520 |
0,679 |
33 |
16 |
6 |
Nick Heidfeld |
BMW Sauber |
1:29,550 |
0,709 |
40 |
17 |
20 |
Adrian Sutil |
Force India |
1:30,081 |
1,240 |
33 |
18 |
21 |
Giancarlo Fisichella |
Force India |
1:30,091 |
1,250 |
38 |
19 |
11 |
Sebastien Bourdais |
Toro Rosso |
1:30,295 |
1,454 |
39 |
20 |
12 |
Sebastien Buemi |
Toro Rosso |
1:30,629 |
1,788 |
37 |