Site icon Motocaina

Citroën C5 X – sedan, kombi i SUV w jednym. Czy wyjątkowy crossover podbije serca kierowców?

Citroën C5 X

a:2:{s:6:"old_id";s:5:"35906";s:14:"article_old_id";s:0:"";}

Citroën C5 X, będący połączeniem sedana, SUVa i kombi (i to są słowa producenta), ma tchnąć nowe życie w segment dużych samochodów. Dlaczego zdecydowano się na takie połączenie? Bo, według Citroëna, kierowcy oczekują dziś od samochodu krzepkości SUV-a, elegancji sedana i praktyczności kombi. Jakby się nad tym mocniej zastanowić, to coś w tym jest.

Przeczytaj też: Test Citroen C5 Aircross 2.0 BlueHDi 180KM – rodzinie się spodoba!

Crossover został zbudowany na platformie EMP2 i podstawę do jego budowy stanowiły Peugeot 508 i model DS9. Citroën zapewnia, że samochód zaskakuje swoim obszernym wnętrzem (rozstaw osi to 2785 mm), ilością miejsca dla pasażerów na tylnej kanapie, a 545 litrów przestrzeni bagażowej ma zaspokoić potrzeby nawet najbardziej wymagających klientów. To bardzo duży samochód, bo długość nadwozia wynosi 4805 mm, szerokość 1865 mm, a wysokość 1485 mm.

Wewnątrz C5 X kontynuuje stylistyczne trendy zapoczątkowane przez C4. Uwagę zwraca między innymi wyświetlacz multimediów o maksymalnej przekątnej 12 cali. Dodatkowo Citroën chwali się między innymi sterowaniem głosowym, stałą łącznością z Internetem i zdalnymi aktualizacjami.

Samochód dostępny będzie w wersji benzynowej, jak i hybrydowej typu plug-in. Na rynku pojawią się dwie wersja spalinowe, o których jak na razie nic więcej nie wiemy, oprócz tego, że będą. Hybryda ma mieć 225 KM mocy i pozwalać przejechać około 50 kilometrów w trybie elektrycznym

Przeczytaj też: Citroen Ami – plastikowy samochód dla 14-letnich kierowców

W Europie Citroëna C5 X będzie można zamawiać od października, a pierwsze egzemplarze pojawia się na drogach pod koniec tego roku. Do tego czasu producent powinien zdradzić nam już wszystkie detale wraz z cenami, od których w głównej mierze zależy ewentualny sukces modelu.

Exit mobile version