Tym razem głównym bohaterem jest kierowca ciągnika siodłowego, który transportował łódź na naczepie. Z opisu możemy dowiedzieć się, że pojazd utknął na przejeździe. Co wydaje się mało prawdopodobne, ponieważ teren w tym miejscu jest równy, a tory zrównano z asfaltem. Macie jakiś pomysł co mogłoby spowodować, że zestaw „utknął” w tym miejscu?
Zablokowała autem przejazd kolejowy. Jak do tego doszło?
W naszej ocenie powodem „utknięcia” były opadające rogatki. Historia zna wiele przypadków kierowców, którzy woleli narazić własne życie, byle tylko nie wyłamać barier. W dalszej części nagrania nie ma zaskoczenia – pociąg nadjeżdża i rozbija łódź oraz naczepę w drobny mak. Na szczęście w zderzeniu nikt nie ucierpiał.
Chciał zawrócić na przejeździe kolejowym. Utknął, a potem przyjechał pociąg
Przy okazji przypominamy: lepiej zarysować lakier wyłamując rogatki, niż zginąć. Rogatki zwykle można wyłamać gołymi rękami. Auto, które stoi na torach i nie chce zapalić, może przejechać parę metrów na rozruszniku (wrzucamy jedynkę, puszczamy sprzęgło i przekręcamy kluczyk, trzymając go do zjechania z torów). Na przejazdach kolejowych znajdują się też naklejki z numerem telefonu oraz numerem przejazdu. W ten sposób można szybko powiadomić o sytuacji kolej, która ostrzeże wszystkich zbliżających się maszynistów o niebezpieczeństwie.