Mercedes wprowadził kilka miesięcy temu do swojej gamy Maybacha jako submodel. Niemiecki producent musiał szybko reagować na duże zapotrzebowanie właśnie na ten model w Chinach. Okazało się, że każdego miesiąca sprzedaje się tam około 500 egzemplarzy nowego Maybacha. Dla szybkiego porównania – poprzednie wcielenie luksusowej limuzyny sprzedawało się w takiej liczbie przez cały rok. I w dodatku na całym świecie, a nie tylko Chinach.
Luksusowa wersja S-Klasy kosztuje na rynku azjatyckim od 230 tysięcy dolarów. W 2003 roku Maybach 57 kosztował około 350 tysięcy dolarów. W pierwszym roku produkcji sprzedano wtedy 600 egzemplarzy.
W lutym tego roku na rynku chińskim pojawił się Mercedes-Maybach S500 oraz S600, który miał powalczyć z takimi tuzami motoryzacyjnego luksusu jak Rolls-Royce czy Bentley. W stosunku do standardowej wersji auta, wariant ze znaczkiem Maybach oferuje więcej miejsca dla pasażerów siedzących z tyłu oraz jeszcze bardziej ekskluzywne wyposażenie.
W najbliższych latach celem Mercedesa jest przeskoczenie liczby sprzedaży i zdystansowanie wyników rywali – marki BMW i Audi – w globalnej sprzedaży. Rynek chiński może pomóc w zrealizowaniu tego celu. Mercedes-Maybach ma być w Chinach pierwszym wyborem wśród zamożnych ludzi poszukujących samochodu dla siebie.