Site icon Motocaina

Chery TIGGO 7 vs europejska konkurencja: czy niska cena wystarczy, by pokonać Skodę, Volkswagena i Hyundaia? Prawda o technologii, bezpieczeństwie i ryzyku zakupu

TIGGO 7 PHEV

Spis treści

Oficjalne dane techniczne Chery Tiggo 7 brzmią imponująco: hybryda plug-in o zasięgu 1200 km, systemy bezpieczeństwa poziomu L2.5, panoramiczny dach sterowany głosem i 24,6-calowy ekran. Ale czy to wystarczy, by konkurować z uznanymi markami? I dlaczego polscy kierowcy powinni dobrze przemyśleć potencjalny zakup?

Design i wnętrze – inspiracja Zachodem, ale czy na pewno ta sama jakość?

Chery Tiggo 7 to SUV klasy C o wymiarach (4553 mm długości, 1862 mm szerokości i 1696 mm wysokości) zbliżonych do Skody Kodiaq (4697 mm długości, 1882 mm szerokości, 1681 mm wysokości) czy Hyundaia Tucson (4500 mm, 1865 mm, 1651 mm). Całkiem przestronne wnętrze z bagażnikiem o pojemności do 1305 litrów i panoramicznym dachem (1,1 m²) ma przyciągać rodziny szukające komfortu. Producent chwali się dwuwarstwowymi szybami dźwiękoszczelnymi i „premium” wykończeniami, ale pierwsze wrażenia z kontaktu z samochodem budzą wątpliwości.

Projektanci zadbali o to, aby Chery Tiggo 7 wyglądało jak auto z segmentu premium, ale w detalach widać oszczędności.

Napędy – rewolucyjna hybryda czy tylko ładne liczby w papierze?

Chery Tiggo 7 oferuje dwa warianty napędowe:

  1. Silnik benzynowy 1.6T-GDI + 7-biegowa skrzynia dwusprzęgłowa (7DCT) – brak oficjalnych danych o mocy i zużyciu paliwa.
  2. Hybryda plug-in (PHEV) 1.5T-GDI + DHT – deklarowane spalanie 0,8 l/100 km i zasięg do 1200 km.

Czy to naprawdę działa?

Wersja z napędem na cztery koła ma tryby jazdy (m.in. Off-road, Śnieg, Piasek), ale brakuje jak dotychczas informacji, jak radzi sobie w rzeczywistych warunkach.

Technologie – dużo funkcji, ale czy działają tak dobrze jak u konkurencji?

Tiggo 7 ma wiele rozwiązań znanych z europejskich SUV-ów:

Ale…

Bezpieczeństwo – czy Chińczycy dogonili Europę?

Chery podkreśla, że Tiggo 7 ma:

Ale brak oceny Euro NCAP to poważny minus. Dla porównania:

Czy warto ryzykować? Jeśli bezpieczeństwo jest priorytetem, lepiej poczekać na testy.

Cena – największa broń Chery, ale czy jedyna?

Szacowana cena Chery Tiggo 7 PHEV w Polsce to widełki od 120-160 tys. zł. To znacznie taniej niż:

Ale…

Czy Chery Tiggo 7 to dobry wybór?

Dla kogo jest ten SUV?

Kto powinien unikać?

Chery Tiggo 7 to zatem ciekawa propozycja, ale jako model SUV-a, to żadna większa nie rewolucja. Jeśli cena będzie naprawdę atrakcyjna, może przyciągnąć część klientów. W długim terminie, dopiero niezależne testy i rozwój sieci serwisowej pokażą, czy Chińczycy są w stanie konkurować z europejskimi gigantami.

Źródła: oficjalne materiały Chery, Euro NCAP, testy konkurencyjnych modeli, analizy rynkowe.

Exit mobile version