Site icon Motocaina

Znamy zwycięzcę Car of the Year 2024!

Car of The Year 2024

Car of The Year 2024

Spis treści

Konkurs Car of the Year 2024 reprezentowało 59 dziennikarzy motoryzacyjnych z 22 krajów świata. Każdy juror nominuje siedem nowych samochodów, które trafiły do sprzedaży przed końcem poprzedniego roku kalendarzowego, a siedem samochodów, które uzyskały największą liczbę głosów, tworzy ostateczną listę finalistów.

Car of the Year 2024 wygrywa Renault Scenic E-Tech

Główne kryteria, według których jury ocenia samochód to: ogólny design, komfort, bezpieczeństwo, ekonomiczność, prowadzenie i ogólna przydatność do ruchu drogowego, osiągi, funkcjonalność, ogólne wymagania środowiskowe, zadowolenie kierowcy i stosunek jakości do ceny.

Elektryczny Renault Scenic E-Tech zdobył w sumie 329 głosów, co zapewniło mu zwycięstwo. Scenic E-Tech to SUV segmentu C, oferujący silniki elektryczne o mocach od 170 do 220 KM, a mocniejszym wariancie zapewnia zasiąg do nawet 620 km.

Renault Scenic E-Tech kosztuje w Polsce co najmniej 202 900 zł.

Car of the Year 2024 – finałowa siódemka

BMW Serii 5 G60

Jakie inne auta brały udział w konkursie Car of the Year 2024? Zaraz za francuskim SUVem uplasowało się BMW Serii 5 z 308 punktami w kieszeni.

Nowa „piątka” po raz pierwszy oferuje w pełni elektryczny napęd, jako BMW i5. W gamie silnikowej nie zabrakło także wersji benzynowej oraz diesla. Wersja sedan mierzy aż 506 cm długości, a kombi czyli Touring po złożeniu tylnej kanapy może pomieścić aż 1700 litrów bagażu.

Nowe BMW serii 5 kosztuje w Polsce co najmniej 255 tys. zł. Za elektryczne i5 zapłacimy przynajmniej 345 tys. zł.

Peugeot 3008

Podium Car of the Year 2024 z wynikiem 197 punktów zamyka nowy Peugeot 3008 występuje w Polsce w dwóch odmianach silnikowych – jako miękka hybryda oraz pełny elektryk. Miękka hybryda ma trzy cylindry i pojemność 1.2. Ta oferuje 136 KM, a moc przekazywana jest poprzez 6-biegową automatyczną i dwusprzęgłową skrzynię biegów. Elektryk, czyli Peugeot e-3008 posiada akumulator o pojemności 74 kWh i z 210-konny silnik elektryczny.

Cennik Peugeota 3008 otwiera wersja Allure za 169 900 złotych. Elektryczny e-3008 to już wydatek co najmniej 233 600 zł.

Kia EV9

Elektryczna Kia EV9 to 5-metrowy gigant, który ma oferować komfort i luksus z klasy wyższej za przystępne pieniądze. Auto występuje w dwóch wariantach silnikowych – 203 oraz 384 KM. W obydwu przypadkach mamy do czynienia z akumulatorem o pojemności 99.8 kWh. Zasięg, w zależności od wersji wynosi 505-563 km.

Kia EV9 z 203-konnym silnikiem w podstawowej wersji Earth kosztuje 323 900 zł.

Volvo EX-30

Volvo EX30 występuje w wersji z jednym elektrycznym silnikiem o mocy 272 KM lub z dwoma silnikami na obydwu osiach, wówczas łączna moc układu to 428 KM. Zasięg słabszej wersji wynosi do 476 km, a mocniejszej do 450 km. Obydwie mają akumulator o pojemności 64 kWh.

Samochód jest dostępny w Polsce za co najmniej 169 900 zł za wersję z tylnym napędem i akumulatorem o mniejszej pojemności (49 kWh). Topowa odmiana o mocy 428 KM kosztuje 229 900 zł.

BYD Seal

Ten model jest zaskoczeniem, bo pochodzi z Chin. Jak widać, samochody z Państwa Środka stają się coraz lepsze i doceniane przez międzynarodowe jury. BYD Seal bierze na celownik Teslę 3 i oferuje nawet 700 km zasięgu.

Najtańszy BYD Seal kosztuje 198 000 zł, posiada akumulator o pojemności netto 82.5 kWh, jego prędkość maksymalna to 180 km/h, a przyśpieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 5.9 s.

Toyota C-HR

Japoński crossover to jedyny samochód w konkursie Car of the Year 2024 nie oferowany w wersji czysto elektrycznej. C-HR występuje jako hybryda z silnikiem 1.8 o mocy 140 KM lub mocniejszym 2.0 197 KM.

Ceny nowej Toyoty C-HR startują od 139 900 zł.

Exit mobile version