Site icon Motocaina

Bugatti na Techno Classica 2013

Techno Classica odbywa się w Essen między 10 a 14 kwietnia. Bugatti ma być jedną z głównych atrakcji. Dwa kolekcjonerskie rarytasy, Bugatti Type 57C Coupé i Type 57 Ventoux, zostały specjalnie na tę okazję wypożyczone z muzeum w Oxnard w Kalifornii.

Bugatti Type 57C Coupe’ z 1939 roku – widok z frontu…
fot. Bugatti
… i z tyłu
fot. Bugatti

Nad projektem Type 57 w latach 30. osobiście czuwał Jean Bugatti, syn założyciela firmy, Ettore Bugatti. Model został zaprezentowany na salonie samochodowym w Paryżu w 1934. Do 1939 roku powstało 680 egzemplarzy. Type 57 C był wśród nich najmocniejszą odmianą. Wypuszczono w sumie 106 pojazdów w tej wersji. Zielony Coupé z numerem podwozia 57835 prezentowany w Essen, należy do ostatnich wyprodukowanych w 1939 roku. Jest w znakomitym stanie i jeszcze do niedawna pozostawał w rodzinie pierwszego właściciela. Na liczniku ma 12 tysięcy kilometrów.

Bugatti Type 57 Ventoux z 1937 roku, od frontu…
fot. Bugatti
… i widok z tyłu
fot. Bugatti

Drugi z prezentowanych pojazdów to białe Type 57 Ventoux, czteromiejscowe coupe’, wypuszczone w liczbie 150 egzemplarzy. Ten konkretny samochód, oznaczonym numerem 57540, opuścił fabrykę w 1937 roku.

Powiewem nowości natomiast jest trzeci prezentowany egzemplarz z aktualnej gamy modelowej: Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse, który wszedł na rynek wiosną 2012 roku. Za egzemplarz prezentowany w Essen trzeba by zapłacić 1,79 miliona euro (plus podatek).  Vitesse szczyci się konkretnymi osiągami: jest w stanie przyspieszyć do setki w ciągu 2,6 sekundy i osiągnąć prędkość 410 km/h.

 

Exit mobile version