BMW zaprezentowało wyjątkową hybrydę. BMW M Hybrid V8 to przepis na sukces?

BMW M Hybrid V8 dysponuje mocą 680 KM. Specjalne przygotowane z okazji pięćdziesiątych urodzin BMW M malowanie nawiązuje do kultowych samochodów bawarskiej marki takich E9 CSL, M1/C, M8 GTE czy E46 GTS.

BMW oficjalnie zaprezentowało samochód, którym startować będzie w kategorii LMDh. BMW jest jednym z siedmiu producentów samochodów, którzy zdecydowali się na starty w LMDh, najwyższej klasie mistrzostw IMSA SportsCar, pozwalająca uczestnikom również na udział w wyścigach WEC, tuż obok pojazdów Le Mans Hypercars (LMH).

BMW M Hybrid V8
BMW M Hybrid V8, fot. materiały prasowe / BMW

BMW M Hybrid V8 – powrót BMW do wyścigów długodystansowych

BMW M Hybrid V8 to auto stworzone wedle ścisłych zasad nowej kategorii, ale mające wiele cech produkcyjnych samochodów bawarskiej marki.

BMW M Hybrid V8
BMW M Hybrid V8, fot. materiały prasowe / BMW

Przepisy dla kategorii LMDh przewidują, że wszystkie prototypy nowej topowej klasy mają być oparte na podwoziu jednego z czterech zatwierdzonych producentów (Multimatic, Oreca, Dallara lub Ligier). Maszyny powstaną na podwoziu, które każda marka może łączyć z własnym, indywidualnie zaprojektowanym nadwoziem. Mimo rygorystycznych przepisów producenci mają dużą swobodę w zakresie zespołu napędowego; nie ma specyfikacji dotyczących np. konstrukcji i pojemności silnika spalinowego. Moc jednostki w połączeniu ze znormalizowanym zespołem hybrydowym będzie wynosić około 680 KM. Podstawową masę własną pojazdu określono na 1030 kilogramów.

BMW M Hybrid V8
BMW M Hybrid V8, fot. materiały prasowe / BMW

BMW M Hybrid V8, stworzone we współpracy z Dallarą, wyróżnia się dużymi wlotami powietrza z przodu, które przypominają charakterystyczne nerki samochodów bawarskiego producenta. Światła także nawiązują do produkcyjnych aut BMW. Ciekawostką jest również wprowadzenie załamania Hoffmeistera, typowego dla wielu samochodów niemieckiej marki.

BMW M Hybrid V8 – wyjedzie na tor w 2023 roku

BMW M Hybrid V8 wystartuje w IMSA WeatherTech SportCar Championship w 2023 roku. Później najprawdopodobniej dołączy do stawki wyścigów długodystansowych WEC, gdzie BMW będzie konkurować z takimi rywalami Porsche, Audi czy Lamborghini.

BMW po raz ostatnio startowało w wyścigach długodystansowych w 1999 roku. Ostatnią fabryczną konstrukcją reprezentującą markę w europejskim Le Mans było zwycięskie BMW V12 LMR z 1999 roku.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze