Site icon Motocaina

BMW XM Label Red – topowa wersja hybrydowego SUV-a – dane techniczne, galeria

BMW XM Label Red (fot. BMW)

BMW XM Label Red (fot. BMW)

Spis treści

BMW XM Label Red to najmocniejsze BMW XM jakie powstanie, topowa wersja swój oficjalny debiut będzie mieć jutro na targach motoryzacyjnych w Szanghaju, ale już dziś możemy zdradzić dane techniczne i wygląd tego wariantu potężnego SUV-a opracowanego przez dywizję BMW M.

BMW XM Label Red (fot. BMW)

BMW XM Label Red – imponująca moc

Najnowsze BMW XM Label Red wyposażone jest w układ napędowy, który łączy w sobie system M HYBRID o zwiększonej mocy z indywidualnymi akcentami stylistycznymi, demonstrującymi wyjątkowy charakter tego auta. BMW XM Label Red dysponuje mocą systemowej 550 kW (748 KM), generowaną wspólnie przez silnik spalinowy V8 o mocy do 430 kW (585 KM) i silnik elektryczny o mocy do 145 kW (197 KM) zintegrowany z 8-stopniową skrzynią M Steptronic. Tym samym ta wersja modelu XM jest najmocniejszym samochodem BMW M, jaki kiedykolwiek wyprodukowano.

BMW XM Label Red (fot. BMW)

BMW XM Label Red – mocniejsze od BMW XM

Nowa, topowa wersja przewyższa produkowane od grudnia 2022 roku BMW XM o 70 kW (95 KM). Systemowy moment obrotowy został zwiększony o 200 Nm i osiąga teraz maksymalną wartość aż 1000 Nm. Moc przenoszona jest na drogę za pośrednictwem napędu na wszystkie koła M xDrive. BWM chwali się, że w połączeniu z układem jezdnym dostosowanym do potrzeb tego modelu oraz szybkim i precyzyjnym systemem sterowania układem napędowym i jezdnym, auto daje kierowcy wyjątkowe wrażenia z jazdy z dynamiką i zwinnością na zupełnie nowym poziomie.

W BMW XM Label Red silnik V8 ma jeszcze większy udział w mocy generowanej wspólnie z silnikiem elektrycznym. Przy 5600 obr/min osiąga maksymalną moc 430 kW (585 KM). Jego maksymalny moment obrotowy wynosi 750 Nm, co stanowi wzrost o 100 Nm w porównaniu z silnikiem spalinowym BMW XM, i jest dostępny w bardzo szerokim zakresie od 1800 do 5400 obr/min.

BMW XM Label Red (fot. BMW)

BMW XM Label Red – ponadprzeciętne osiągi

Optymalne oddawanie mocy uzyskane dzięki wstępnemu przełożeniu pomiędzy wirnikiem silnika elektrycznego a wałkiem wejściowym skrzyni biegów jest zdaniem producenta wyraźnie odczuwalne przy szybkim ruszaniu z miejsca i nagłym przyspieszaniu. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje nowemu BMW XM Label Red jedynie 3,8 s. Prędkość maksymalna ograniczona jest elektronicznie do 250 km/h. W połączeniu z opcjonalnym pakietem M Driver limit prędkości maksymalnej można zwiększyć do 290 km/h.

BMW XM Label Red (fot. BMW)

BMW XM Label Red – potrafi też na samym prądzie

Gdy kierowca nie chce korzystać z pełnego potencjału może jeździć bez emisji spalin. W trybie elektrycznym silnik czerpie energię z nowego, wysokonapięciowego akumulatora litowo-jonowego umieszczonego pod podłogą. BMW deklaruje, że akumulator litowo-jonowy charakteryzuje się wysoką gęstością energii na poziomie ogniw i całego zasobnika energii oraz oferuje stałą wydajność w szerokim zakresie temperatur, również przy dużych obciążeniach podczas sportowej jazdy. Użyteczna pojemność energetyczna wynosi 25,7 kWh. W połączeniu z wysoką sprawnością silnika elektrycznego i inteligentnym zarządzaniem energią można osiągnąć zasięg elektryczny od 75 do 83 kilometrów według WLTP.

BMW XM Label Red (fot. BMW)

BMW XM Label Red – galeria

Exit mobile version