Nową stylistykę nadwozia BMW X1 widać już na pierwszy rzut oka. Modyfikacjom poddano zwłaszcza przód oraz tył pojazdu, przy czym wszystkie warianty modelowe – począwszy od wersji podstawowej BMW X1 poprzez xLine, Sport Line, a skończywszy na M Sport – otrzymały swój oryginalny i dopasowany do danego modelu wygląd. Szczególnie atletycznie prezentuje się przy tym model BMW X1 M Sport. Wyposażony jest między innymi w sportowy układ jezdny M z obniżonym zawieszeniem, błyszczące elementy BMW Individual Shadow Line o rozszerzonym zakresie (przewidywana dostępność od 11/19) oraz pakiet aerodynamiczny M.
Nową, atrakcyjną stylistykę nadwozia BMW X1 uzupełniają nowe lakiery zewnętrzne w kolorze beżu Jucaro, metalizowanym kolorze niebieskim Misano (dla modelu M Sport) oraz szczególnie ekskluzywnym, metalizowanym kolorze BMW Individual Storm Bay.
Aktualizacja modelu polega na wyraźnie ulepszonej stylistyce, wysokiej wszechstronności oraz wielu uaktualnionych elementów wyposażenia. Do tego dochodzą mocne i jednocześnie niezwykle wydajne, trzy i czterocylindrowe silniki BMW TwinPower Turbo oraz inteligentny napęd na cztery koła BMW xDrive – dzięki nim nikt już nie będzie miał wątpliwości, jak wiele radości z jazdy tkwi w najnowszej wersji BMW X1.
Już w chwili rynkowego debiutu latem 2019 wszystkie benzynowe i wysokoprężne jednostki napędowe spełniać będą normę emisji spalin Euro 6d-temp, a modele BMW X1 sDrive16d i BMW X1 xDrive25d nawet normę Euro 6d.
Szczególną wydajnością wyróżnia się BMW X1 sDrive16d, które dostępne będzie zarówno z 6-biegową skrzynią manualną, jak i z 7-biegową skrzynią dwusprzęgłową. Dla tego modelu o mocy 85 kW (116 KM) ze skrzynią manualną zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi jedynie 4,4–4,1 l/100 km, a emisja CO2 w cyklu mieszanym 116–107 CO2 g/km*. W przypadku 7-biegowej skrzyni dwusprzęgłowej wartości te wynoszą odpowiednio 4,4–4,2 l/100 km i 116–109 g/km.*
Szczególnie sportowe właściwości wykazuje natomiast model BMW X1 xDrive25d (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 5,2–4,9 l/100 km, emisja CO2 w cyklu mieszanym: 136–128 g/km*). Maksymalna moc na poziomie 170 kW (231 KM) oraz maksymalny moment obrotowy 450 Nm sprawiają, że model ten gwarantuje obiecywaną radość z jazdy BMW w każdej sytuacji. Od zera do setki przyspiesza w 6,6 s.
Najbardziej dynamicznym modelem w ofercie będzie BMW X1 xDrive25i. Niebagatelna moc 170 kW (231 KM) w połączeniu z precyzyjną, 8-stopniową skrzynią Steptronic generuje potężną siłę ciągu, stanowiąc jednocześnie kwintesencję wszechstronności i sportowego charakteru, które wyróżniają wszystkie modele BMW X1. Prędkość 100 km/h osiągana jest w czasie zaledwie 6,5 sekundy. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 6,8–6,3l/100°km, a emisja CO2 w cyklu mieszanym 155– 144 g/km*.
Wysoki poziom jakości zmodernizowanego BMW X1 odzwierciedlają na przykład nowe kontrastujące szwy na desce rozdzielczej, która w górnej części ma kolor czarny, a w dolnej dopasowana jest kolorystycznie do wybranej tapicerki. Kontrastujące szwy są dostępne do modeli BMW X1 xLine, Sport Line oraz M Sport. W tych wariantach modelowych również dywaniki mają kolorową lamówkę oraz przebiegające w niej kontrastujące szwy. Ponadto do nowego BMW X1 oferowane są trzy nowe tapicerki.
Ważnym elementem we wnętrzu BMW X1 jest monitor pokładowy. Już wyposażenie standardowe obejmuje 6,5-calowy, centralnie umieszczony wyświetlacz. W przypadku wyboru systemu nawigacyjnego samochód wyposażony jest w wyświetlacz o przekątnej 8,8 cala lub nowy ekran dotykowy o przekątnej 10,25 cala, który może być obsługiwany głosowo, dotykowo lub za pomocą kontrolera BMW iDrive.
BMW X1 to jedynie przedsmak pierwszego BMW X1 z napędem hybrydowym typu plug-in. Jego przyszłoroczny debiut rynkowy to kolejny etap konsekwentnie realizowanej przez BMW elektryfikacji swojej oferty produktowej.