Site icon Motocaina

BMW stawia kolejny krok na drodze do bycia eko. Co tym razem wymyślił producent?

BMW stawia kolejny krok na drodze do bycia eko

a:2:{s:6:"old_id";s:5:"35697";s:14:"article_old_id";s:0:"";}

BMW nawiązuje współpracę z WWF Niemcy i startuje z nową inicjatywą mającą na celu ochronę głębin morskich. BMW Group wspólnie z innymi przedsiębiorstwami z różnych branż zobowiązuje się do powstrzymania od wykorzystywania minerałów pozyskiwanych z głębin morskich oraz od finansowania wydobycia głębinowego do momentu, aż konsekwencje wydobycia głębinowego zostaną w całości naukowo zbadane i będzie można zagwarantować odpowiednią ochronę środowiska morskiego.

Z powodu ogólnie wzrastającego popytu na surowce, złoża w głębinach morskich wzbudzają ostatnio coraz większe zainteresowanie. Szczególną uwagę przedsiębiorstw wydobywczych zwracają między innymi konkrecje manganowe, bogate w kobalt skorupy żelaza i manganu, jak również złoża masywnych siarczków oraz osady rudy. Niektórzy specjaliści widzą w tym atrakcyjną alternatywę dla minerałów pochodzących z górnictwa lądowego. Wielu ekspertów ma jednak wątpliwości co do środowiskowych skutków górnictwa morskiego.

Przeczytaj też: Trofea Extreme E na ratunek morskim zwierzętom

Patrick Hudde, kierownik ds. zrównoważonego rozwoju w łańcuchu dostaw i zarządzania pośrednim nabywaniem surowców BMW Group, wyznał:

BMW Group dąży do tego, aby stać się jednym z najbardziej zrównoważonych producentów samochodów i wprowadza wysokie standardy w swoich łańcuchach dostaw. W szczególności pozyskiwanie zasobów wymaga najwyższej ostrożności. W chwili obecnej wiedza naukowa nie jest wystarczająca, aby dokonać oceny zagrożeń ekologicznych wynikających z górnictwa morskiego. W związku z tym surowce pochodzące z górnictwa głębinowego nie są obecnie rozwiązaniem dla BMW Group.

Działania te wpisują się w strategię zrównoważonego rozwoju, którą kieruje się ostatnio BMW i kładzie nacisk na zamknięty i efektywny obieg materiału. Jej celem jest wyraźne zwiększenie udziału materiałów z surowców wtórnych w pojazdach. Już dzisiaj firma używa 50% aluminium, 25% stali i do 20% termoplastu pochodzących z recyklingu. Te wskaźniki powinny w przyszłości wzrosnąć. Zwiększone wykorzystanie materiałów wtórnych w dłuższej perspektywie pomoże zmniejszyć zapotrzebowanie na surowce pierwotne.

{{ gallery(3171) }}

Przeczytaj też: Przekształcą śmieci w części samochodowe. Recykling w motoryzacji wchodzi na wyższy poziom

Ponieważ BMW przestrzega w łańcuchach dostaw wysokich standardów zrównoważonego rozwoju w odniesieniu do surowców, w przyszłości, aby móc pracować z niemieckim producentem, dostawcy surowców będą musieli między innymi uzyskać certyfikację Inicjatywy na rzecz Odpowiedzialnego Górnictwa (Initiative for Responsible Mining Assurance – IRMA).

Exit mobile version