Site icon Motocaina

BMW nie tylko podbija drogi, ale i przestworza. Zobaczcie co tym razem wymyślili!

BMW nie tylko podbija drogi, ale i przestworza. Zobaczcie co tym razem wymyślili!

a:2:{s:6:"old_id";s:5:"31169";s:14:"article_old_id";s:0:"";}

BMW wraz Designworks przez ostatnie lata pracowali nad elektrycznym kombinezonem do wingsuitu. Wingsuit to stosunkowo nowy sport, który dla jednych jest bardzo ekscytujący, a dla innych ekstremalnie niebezpieczny. Jedno jest pewne – wingsuiting budzi wiele emocji. Z pewnością jest to dobra propozycja dla osób, które uwielbiają silne wrażenia. W standardowej wersji wingsuit flying osoba wykonująca skok szybuje w powietrzu przy pomocy specjalnego stroju, a następnie otwiera spadochron, aby bezpiecznie wylądować na ziemi. 

BMW stworzyło specjalny kombinezon dla kaskadera Petera Salzmanna – jak się okazuje inżynierom udało się znaczonie zwiększyć moc elektrycznego kombinezonu, jak już wiadomo w niektórych punktach, gdzie prędkość lotu kaskadera powinna wynosić około 100 km/h to wynosiła nawet 3 razy więcej. 

Inspiracją dla projektu „Electrified Wingsuit by BMW i” było pragnienie Petera Salzmanna, aby wynieść wingsuiting na nowy poziom. Ten 33-letni Austriak jest trenerem skoków spadochronowych, a w międzyczasie wyspecjalizował się też w BASE jumpingu oraz wingsuitingu. Poza treningiem skoków ze spadochronem i wingsuitingiem jego repertuar obejmuje także kaskaderstwo i występy pokazowe. Skacząc z klifów lub z samolotu, Salzmann używa specjalnej błony ze sztucznego włókna rozpiętej między rękawami i nogawkami swojego wingsuitu, co umożliwia mu wykorzystanie prędkości spadania i prądu powietrza do lotu ślizgowego. Wingsuiterzy osiągają przy tym prędkość ponad 100 km/h.

Na poniższym video możecie zobaczyć jak wyglądał ekscytujący lot w kombinezonie, takie niecodzienne wrażenia udało się osiągnąć, dzięki zamontowanemu modułowi z dwoma wirnikami. Moduł ten składa się z dwóch karbonowych śmigieł w obudowie, tzw. wirników, z których każdy dostarcza moc 7,5 kW i prędkość obrotową około 25 000 obr/min, która jest dostępna przez około 5 minut. Projekt jednostki napędowej i specjalnie opracowanego wingsuitu jest wynikiem współpracy Petera Salzmanna i zespołu kreatywnego Designworks.

Po tym udanym debiucie Peter Salzmann i eksperci z BMW i oraz Designworks kontynuują prace nad pierwszym na świecie wingsuitem z napędem elektrycznym. Austriak jest głęboko przekonany, że przyszłość należy do napędów elektrycznych nie tylko na drodze, ale i w powietrzu. Dla niego projekt „Electrified Wingsuit by BMW i” jest doskonałym dowodem na to, jakie wcześniej niewyobrażalne możliwości mogą się ziścić dzięki mobilności elektrycznej.

Exit mobile version