Kiedy spojrzymy na dane dotyczące sprzedaży samochodów elektrycznych oraz hybryd plug-in na świecie w maju, lider może być tylko jeden. Tesla ma aż 24-procentowy udział w rynku. Na drugim miejscu z wynikiem 7 procent znalazły się ex aequo Volkswagen oraz BMW.
Pomysł rządu na ratowanie gospodarki – zwiększyć podatki kierowcom
Sytuacja jest jeszcze ciekawsza na rynku europejskim, gdzie trzech producentów zajęło pierwsze miejsce w rejestracjach aut elektrycznych oraz PHEV-ów, osiągając 10-procentowy udział w rejestracjach w maju. Są to ponownie Tesla, Volkswagen oraz BMW.
Elektryczne BMW iX3 na pierwszych zdjęciach!
Trochę inaczej wygląda to na rodzimym niemieckim rynku, gdzie niekwestowanym liderem jest Volkswagen z wynikiem 17 procent udziału w rynku. Na drugim miejscu znalazło się BMW (12 procent), a na trzecim Audi (10 procent). Tesli przypadło dopiero szóste miejsce (6 procent) za Mercedesem (9 procent) oraz Renault (8 procent).
Koronawirus uderzył także w rynek samochodów elektrycznych
Jak wynika z raportu IHS Markit tak dobra sprzedaż zelektryfikowanych modeli BMW bierze się z dużego zainteresowania ich hybrydami plug-in. Wynik ich nadal jedynego elektryka, czyli modelu i3, nie jest już tak dobry. Na światowym rynku elektrycznych aut małych i kompaktowych zajmuje dopiero piąte miejsce (8 procent udziału w rynku), za Renault Zoe (28 procent), Volkswagenem e-Golfem (18 procent), Nissanem Leafem (16 procent) oraz Hyundaiem Ioniq (10 procent).