Siedemnastu studentów RCA spędziło ostatnich kilka miesięcy na analizowaniu prac wiodących projektantów Bentley’a, w tym szefa działu projektowania wnętrz Robina Page i Starszego Projektanta Bretta Boydell. Miało to ich zainspirować do stworzenia projektów trzech przydatnych w podróży produktów dla kobiet: płaszcza, butów oraz torby. Celem było wykonanie prac, które będą odzwierciedlać pozycję firmy Bentley (na szczycie w sektorze towarów luksusowych rynku samochodowego) oraz które zbiorą kluczowe cechy stylizacji nowego Bentley’a Continental GT.
Projekt Rebecci Thomson – Płaszcz inspirowany Bentley’em Continental GT. |
fot. Bentley
|
Nowy Continental czerpie inspiracje z oryginalnego GT, który z kolei został zainspirowany 1950 R-Type Continental.
Spośród siedemnastu prac studentów RCA zostały zatwierdzone trzy. Page i Boydell będą teraz wspierać młodych projektantów w wyprodukowaniu prototypów, które zostaną zaprezentowane na koniec semestru letniego.
– Projekty sponsorowane przez przemysł stanowią ważną część nauki dla naszych studentów. Podczas takich warsztatów zdobywają bezcenne umiejętności oraz mają możliwość współpracować z producentami światowej klasy marek, takiej jak między innymi Bentley – powiedziała profesor Wendy Dagworthy, szef kolegium.
Projekt Alvaro Gonzaleza – buty do jazdy Bentley’em Continental GT. |
fot. Bentley
|
Robin Page powiedział, że poziom konkursu był bardzo wysoki, a projekt został ważną częścią kreatywnego podejścia Bentley’a. Tym bardziej, że ma mieć on przełożenie na zachęcenie kobiet do ich marki.
– Konkurs mody jest pierwszym w historii Bentley’a. Dzięki niemu nie tylko wspieramy młode talenty, które w przyszłości będą stanowiły elitę w dziedzinie projektowania mody, ale przede wszystkim chcemy zaznaczyć, że kobiety są dla Nas bardzo ważnymi klientami. Z myślą o nich chcemy stworzyć gamę nowych projektów – powiedział Robin Page.
Projekt Louise van Hauen – torba weekendowa inspirowana Bentley’em Continental GT. |
fot. Bentley
|