Site icon Motocaina

Najbardziej i najmniej awaryjne auta – nowy raport TÜV 2023

awaryjne auta

TÜV (Technischer Überwachungsverein) to niemieckie Stowarzyszenie Inspekcji Technicznej, które kontroluje i certyfikuje systemy techniczne, w tym również i samochody. Raporty TÜV są cennym źródłem wiedzy na temat usterkowości wielu różnych modeli. Fakt, że dotyczą one głównie rynku niemieckiego nie jest w tym przypadku żadną wadą. Niemcy eksploatują auta w podobnych warunkach klimatycznych do naszych, jeżdżą przeciętnie jeszcze więcej od nas, więc informacje o tym, które auta są najbardziej i najmniej awaryjne będą użyteczne również w kontekście ich eksploatacji w Polsce.

Niemiecki TÜV dokonał analizy około 9,6 miliona wyników kontroli pojazdów w okresie od lipca 2021 r. do czerwca 2022 r. i odnotował wykryte usterki. Najnowszy raport obejmuje wyniki aż 226 modeli pojazdów, które podzielono na pięć grup wiekowych. Co ważne, model nie trafił do raportu jeżeli niemieccy diagności nie skontrolowali co najmniej kilku tysięcy egzemplarzy danego modelu. Zbyt mała próbka danych diagnostycznych mogłaby zniekształcać obraz awaryjności i trwałości danego modelu. Oto jakie modele zostały przez ekspertów TÜV wyróżnione. Zacznijmy od pozytywów.

Najmniej awaryjne auta – klasa wiekowa: samochody 2-3 letnie

Obok każdego modelu podajemy wykryty odsetek poważnych usterek w wynikach badań, jakie wykryto podczas diagnozowania konkretnego modelu.

Najmniej awaryjne auta – klasa wiekowa: samochody 4-5 letnie

Najmniej awaryjne auta – klasa wiekowa: 6-7 lat

Najmniej awaryjne auta – klasa wiekowa 8-9 lat

Najmniej awaryjne auta – klasa wiekowa 10-11 lat

Dlaczego TÜV nie przeprowadza badań starszych aut? Cóż, starsze auta jadą już do Polski…

Najbardziej awaryjne auta – klasa wiekowa 2-3 lata

Najbardziej awaryjne auta – klasa wiekowa 4-5 lat

Najbardziej awaryjne auta – klasa wiekowa 6-7 lat

Najbardziej awaryjne auta – klasa wiekowa 8-9 lat

Najbardziej awaryjne auta – klasa wiekowa 10-11 lat

Pamiętajmy o pewnych cechach niemierzalnych. Wyniki badań diagnostycznych to jedno, ale emocjonalne podejście do auta, to drugie. Można z dużą dozą pewności założyć, że nabywcy Dacii kupują te auta z pragmatyzmu, a Porsche 911 to model kupowany sercem. Nic zatem dziwnego, że Porsche 911 wykazuje się znacznie wyższą trwałością, bo ich właściciele dbają o swoje auta.

Exit mobile version