Site icon Motocaina

Najmniej i najbardziej awaryjne auta 2023 – raport TÜV

najmniej i najbardziej awaryjne auta 2023

Spis treści

Jakie są najmniej i najbardziej awaryjne auta 2023? Odpowiedzi dostarcza niemiecka organizacja TÜV (Technischer Überwachungsverein). To niemieckie Stowarzyszenie Inspekcji Technicznej, które kontroluje i certyfikuje systemy techniczne. Organizacja działa na wielu płaszczyznach, ale dziś zajmiemy się raportami dotyczącymi samochodów, które są co roku przez nią są sporządzane. Źródłem danych dla corocznego raportu awaryjności są badania techniczne aut przeprowadzane za naszą zachodnią granicą. Liczba tych badań idzie w miliony, a ich dokładność jest znacznie wyższa niż w Polsce. Wystarczy zdać sobie sprawę, że w Niemczech średnio 20% aut nie przechodzi badania technicznego za pierwszym razem.

Najmniej awaryjne auta 2023

Zacznijmy od dobrych wiadomości, czyli aut używanych, które według danych zgromadzonych i analizowanych przez TÜV są najmniej awaryjne. Dane są kategoryzowane w zależności od wieku poszczególnych modeli. Poniżej prezentujemy wyniki analizy w odrębnych grupach wiekowych.

Najmniej awaryjne auta 2023 w wieku 2-3 lata

Poniżej lista pięciu modeli, z najmniejszym odsetkiem wykrytych usterek w swojej kategorii wiekowej:

Najmniej awaryjne auta 2023 w wieku 4-5 lat

Kolejne pięć modeli w następnej kategorii wiekowej:

Najmniej awaryjne auta 2023 w wieku 6-7 lat

Następna grupa wiekowa, oto wyniki:

Najmniej awaryjne auta 2023 w wieku 8-9 lat

I kolejna grupa wiekowa:

Najmniej awaryjne auta 2023 w wieku 10-11 lat

To ostatnia grupa wiekowa obejmowana w statystykach TÜV. Złośliwi powiedzą, że starszych aut się nie sprawdza, bo wówczas jadą już do Polski… Oto lista najmniej awaryjnych:

Najbardziej awaryjne auta 2023

Teraz przyjrzyjmy się mniej pozytywnym danym. Poniżej w podziale na poszczególne grupy wiekowe, listy pięciu modeli w każdej grupie, które według niemieckich danych TÜV okazały się najbardziej usterkowe.

Najbardziej awaryjne auta 2023 w wieku 2-3 lata

Poniższe modele wykazywały się najwyższym odsetkiem wykrytych usterek w grupie najmłodszych, 2-3 letnich aut używanych:

Najbardziej awaryjne auta 2023 w wieku 4-5 lat

Kolejna grupa wiekowa i najbardziej awaryjne modele:

Najbardziej awaryjne auta 2023 w wieku 6-7 lat

Przechodzimy do starszych aut i oto wyniki:

Najbardziej awaryjne auta 2023 w wieku 8-9 lat

Kolejna grupa wiekowa i modele z największą usterkowością:

Najbardziej awaryjne auta 2023 w wieku 10-11 lat

I tak dotarliśmy do najstarszych modeli uwzględnianych w statystykach TÜV. Które okazały się najbardziej usterkowe? Oto rezultaty:

Najmniej i najbardziej awaryjne auta 2023 – podsumowanie

Na koniec pewna uwaga, pamiętajmy, by nie polegać sztywno na tego typu statystykach. Kiepski wynik np. modeli marki Dacia wynika też stąd, że tego typu samochody są kupowane by dzień w dzień służyły. Tymczasem tak dobrze wypadające w niemieckich statystykach Porsche 911 to samochód, o który jego właściciele zazwyczaj bardzo skrupulatnie dbają.

Exit mobile version