Warsztaty są oparte o certyfikowany program nauczania czeskiej szkoły bezpiecznej jazdy Libros. Działania edukacyjne są wpisane w europejski „Save our lives” – kompleksową strategię bezpieczeństwa ruchu drogowego dla Europy Centralnej.
fot. Moto Target
|
Nauka przebiega w formie zabawy i jest związana ze spektaklem teatralnym oraz zabawami połączonymi ze wspólnym śpiewaniem piosenek i rozwiązywaniem prostych tematycznych testów i rebusów. Aktorzy, odgrywając sceny, wprowadzają dzieci w świat przepisów ruchu drogowego i odpowiednich zachowań.
Szkoleniu towarzyszy odpowiednio przygotowana książka z ćwiczeniami, utrwalająca wiedzę. Na samym końcu na uczestników Akademii czeka mobilne miasteczko drogowe – ulice, znaki, sygnalizatory świetlne i przejścia dla pieszych. Dzieci poruszają się po miasteczku w bezpiecznych, elektrycznych samochodach, imitujących pojazdy marki Jeep. Takie rozwiązanie przekonuje małych uczestników i pobudza ich wyobraźnię, jednocześnie pomagając zapamiętać zdobyte wiadomości.
fot. Moto Target
|
Program dydaktyczny Autotrapera ma charakter kampanii społecznej. Firma stawia sobie za cel dotarcie do szkół i przedszkoli, firm eventowych i lokalnych przedstawicieli władzy samorządowej w celu promowania proponowanych rozwiązań.
fot. Moto Target |
Pierwsza odsłona miała miejsce na Car Show 2012 w łódzkim centrum kulturalno – handlowym Manufaktura.