Audi RS 7 Sportback – sportowe pięciodrzwiowe coupe’

Audi RS 7 Sportback, najnowszy model produkcji quattro GmbH, łączy w sobie moc samochodu sportowego z elegancją dużego pięciodrzwiowego coupé.

Od 0 do 100 km/h przyspiesza w 3,9 sekundy, a jego prędkość maksymalną można opcjonalnie zwiększyć do 305 km/h. Długa maska silnika, rozstaw osi 2,92 m i krótkie zwisy formują rzeźbę samochodu o silnych proporcjach. Niska, płynna linia dachu długiej (5,01 m) sylwetki Audi RS 7 Sportback jest widoczna już z daleka.

Charakterystyczne detale dodają wyglądowi pięciodrzwiowego coupé sportowych akcentów. Najbardziej widoczne z nich to zderzak o wyrazistym konturze, częściowo przyciemnione diodowe reflektory, czarne, polerowane kratownice o strukturze plastra miodu, dodatkowe elementy karoserii wykonane z matowego aluminium oraz poszerzone progi. Stromo opadający, wyglądający niczym przycięty tył pojazdu kończy się wyrazistym spojlerem. To typowa cecha samochodów sportowych. Dzięki dwóm pakietom stylistycznym, Aluminium matt i Carbon, Audi RS 7 Sportback może uzyskać na życzenie klienta jeszcze bardziej indywidualny wygląd.

Karoseria pojazdu, stworzona jako hybrydowa konstrukcja aluminiowa, waży ok. 15 procent mniej niż porównywalna konstrukcja ze stali. Ponad 20 procent karoserii wykonano z aluminium.

Sercem RS 7 Sportback jest silnik 4.0 TFSI. Jednostka napędowa V8 biturbo, dzięki 3993 cm3 pojemności skokowej, ma generować olbrzymią moc. Jej maksymalnych 412 kW (560 KM) generowanych jest w zakresie od 5700 do 6600 obr./min. Pomiędzy 1750 a 5500 obr./min dostępny jest stały moment obrotowy 700 Nm.

Od 0 do 100 km/h auto przyspiesza w czasie 3,9 sekundy. Prędkość maksymalną producent ograniczył seryjnie do 250 km/h. Opcjonalny pakiet „dynamic” przesuwa ograniczenie do wartości 280 km/h, a pakiet „dynamic plus” – nawet do 305 km/h.

fot. Audi

Nowy model serii A7 ma zużywać w cyklu NEDC średnio 9,8 litra paliwa na 100 km. Wśród wielu rozwiązań technicznych szczególną rolę odgrywa system cylinder on demand (COD).

Przy niskich i średnich obciążeniach oraz niskiej liczbie obrotów, system odłącza drugi, trzeci, piąty i ósmy cylinder, zamykając ich zawory i uniemożliwiając tym samym wtrysk paliwa. Dopóki kierowca nie doda energiczniej gazu, silnik 4.0 TFSI pracuje jak jednostka 4-cylindrowa. W aktywnych cylindrach optymalne punkty pracy przesuwają się w kierunku wyższych obciążeń i ich sprawność wzrasta. System COD redukuje zużycie paliwa w cyklu NEDC o ok. 10 procent.

Montowaną seryjnie ośmiostopniową skrzynię tiptronic dostosowano specjalnie do sportowego charakteru Audi RS 7 Sportback. Kierowca może wybrać między trybem jazdy sportowej „S”, a trybem jazdy komfortowej „D”, ale może również przełączać biegi manualnie. W trybie manualnym, sygnał optyczny wyświetlany na monitorze systemu informacji kierowcy (FIS) informuje o osiągnięciu granicznej liczby obrotów i konieczności przełączenia biegu. Podczas gdy niższe biegi mają krótkie, sportowe przełożenia, bieg ósmy dysponuje długim przełożeniem, które pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa.

Centralnym elementem układu napędowego jest zaprojektowany na nowo międzyosiowy mechanizm różnicowy o podwyższonej wartości blokowania. Mechanizm rozdziela moment obrotowy zależnie od potrzeb. Podczas normalnej jazdy, do 60 procent momentu przekazywanych jest na oś tylną, a 40 procent na oś przednią. Selektywny rozkład napędu między kołami optymalizuje pracę mechanizmu różnicowego w obszarach granicznych. Na życzenie Audi przy tylnej osi montuje sportowy mechanizm różnicowy, który rozdziela moment obrotowy pomiędzy poszczególnymi kołami.

RS 7 Sportback to jeden z pierwszych modeli Audi, w którym seryjnie montowane jest sportowe zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension. Regulacja zawieszenia pozwoliła na obniżenie karoserii o 20 mm. Zintegrowany z zawieszeniem system kontroli siły amortyzacji dostosowuje się do stanu nawierzchni, stylu jazdy i trybu wybranego przez kierowcę w systemie wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. System ten pozwala osobie prowadzącej auto na zdefiniowanie wspomagania układu kierowniczego, zarządzania pracą silnika, funkcjonowania przekładni tiptronic oraz opcjonalnego sportowego mechanizmu różnicowego. Kierowca może wybrać jeden z czterech trybów: comfort, auto, dynamic i individual.

Alternatywnie do zawieszenia pneumatycznego, Audi dostarcza sztywniejsze zawieszenie sportowe RS plus z systemem dynamicznej kontroli jazdy Dynamic Ride Control (DRC). W tym układzie zastosowano sprężyny stalowe i amortyzatory o trójstopniowym zakresie regulacji, połączone ze sobą przewodami olejowymi i jednym zaworem centralnym. Kolejnym elementem dostępnym opcjonalnie, który można zintegrować z systemem wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, jest układ kierowniczy z bezstopniową regulacją przełożenia.

Seryjnie nowe Audi RS 7 Sportback jeździ na 20-calowych kutych kołach aluminiowych z siedmioma podwójnymi ramionami. W opcji można nabyć felgi o średnicy 21 cali, dostępne w trzech liniach stylistycznych. Wentylowane od wewnątrz tarcze hamulcowe o falowym kształcie przyczyniły się do redukcji ciężaru samochodu o trzy kilogramy. Przednie tarcze mają średnicę 390 mm. Obejmują je 6-tłoczkowe zaciski hamulców.
Na życzenie, Audi montuje ceramiczne tarcze hamulcowe wzmocnione włóknem węglowym. Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESC) posiada tryb sportowy. Można go również całkowicie dezaktywować.

Najbardziej widocznym elementem wnętrza Audi RS 7 jest tzw. wrap around – zamaszysty poziomy łuk przebiegający u podstawy przedniej szyby. Kokpit pojazdu dostosowano do potrzeb kierowcy. Środkowa konsola jest lekko pochylona w jego stronę.

Okrągłe zegary mają czarne tło, białe skale i czerwone wskazówki. Emblematy RS zdobią kluczyk, wielofunkcyjną kierownicę sportową z trzema ramionami
i spłaszczonym u dołu wieńcem, podświetlane listwy progowe, obrotomierz, duży wyświetlacz systemu informacji kierowcy FIS oraz elektrycznie wysuwany monitor nawigacji MMI Navigation plus. Gałkę dźwigni biegów pokryto perforowaną skórą i również ozdobiono emblematem RS. Manetki przy kierownicy utrzymane są w stylistyce aluminium. Elementy ozdobne z aluminium, w kolorze lakieru fortepianowego oraz karbonowe listwy dekoracyjne to dodatkowe akcenty stylistyczne.

Sportowe siedzenia RS z wyraźnie zaakcentowanymi bokami i zintegrowanymi zagłówkami dostępne są w  wyposażeniu seryjnym. Ich czarne obicia wykonano
z kombinacji Alcantary i skóry, a środkowe części siedzisk ozdobiono stebnówką
w kształcie rombów. Alternatywnie kupujący może zamówić siedzenia wykonane
ze skóry Valcona w kolorze czarnym lub srebrnym Mond, ozdobione obszyciem w kształcie rombów. Ponadto na życzenie Audi montuje regulowane elektrycznie siedzenia komfortowe z funkcją zapamiętywania ustawień. Oba siedzenia tylne mają również mocno zarysowane, sportowe kontury. Zależnie od ustawienia ich oparć, bagażnik ma pojemność od 535 do 1390 litrów.

Wyposażenie seryjne modelu RS 7 Sportback obejmuje m. in. automatyczną klimatyzację o czterech zakresach, nawigację MMI Navigation plus z panelem dotykowym MMI touch i system nagłaśniający Audi sound system. Oferta opcjonalnego wyposażenia high-end sięga od wyświetlacza na szybę Head-up-display przez system nagłaśniający Bang & Olufsen Advanced Sound System, aż po systemy wsparcia kierowcy, w tym korzystający z radaru tempomat z automatyczną regulacją odległości między pojazdami poruszającymi się jednym pasem ruchu adaptive cruise control z funkcją Stop & Go oraz asystent jazdy nocą z funkcją rozpoznawania pieszych na jezdni lub poboczu. System Audi connect z telefonem pokładowym umożliwia korzystanie z usług internetowych. Dzięki punktowi dostępu hotspot (WLAN), pasażerowie mogą swobodnie surfować po Internecie.

W salonach sprzedaży Audi RS 7 Sportback pojawi się jesienią tego roku.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze