Jednostkę napędową Audi R8 V10 RWD zamontowano za przedziałem pasażerskim. Wolnossący silnik V10 fascynuje niesamowitym dźwiękiem, błyskawicznymi reakcjami oraz ogromnym momentem obrotowym. 5.2 FSI ma moc 397 kW (540 KM) i przy prędkości obrotowej 6500 obr./min. osiąga maksymalny moment obrotowy rzędu 540 Nm. Moment przenoszony jest na tylną oś za pośrednictwem siedmiobiegowej, automatycznej skrzyni biegów S tronic oraz mechanicznie blokowanego dyferencjału.od 0 do 100 km/h rozpędza się w 3,7 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 320 km/h. Takie same wartości dla wersji Spyder to odpowiednio 3,8 sekundy i 318 km/h.
Napęd na tylną oś Audi R8 V10 RWD dostarcza specjalnego rodzaju przyjemności z jazdy. Jeśli aktywowany jest tryb sportowy oraz elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESC, zestrojenie zawieszenia oraz systemy wspomagania kierowcy pozwalają na wejście w kontrolowany poślizg. Wspomaganie kierownicy zapewnia stały kontakt kół z nawierzchnią. Standardowo Audi R8 V10 RWD wyposażone jest w czarne, 19-calowe, kute felgi z oponami w rozmiarze 245/35 w przodzie i 295/35 w tyle. Na życzenie dostępne są też felgi 20-calowe ze sportowymi oponami.
Rezygnacja z wału napędowego, wielopłytkowych sprzęgieł quattro i mechanizmu różnicowego przedniej osi sprawiła, że R8 V10 RWD jest o około 65 kg lżejsze niż R8 quattro. R8 Spyder V10 RWD waży 1695 kg i jest o ok. 55 kg lżejsze od R8 Spyder V10 quattro. Podobnie jak wszystkie modele rodziny R8, karoserię zbudowano z aluminium na bazie Audi Space Frame (ASF), wiele innych podzespołów zrobiono z CFRP – tworzywa sztucznego wzmacnianego włóknem węglowym.
Audi R8 V10 RWD produkowane jest w dużej mierze ręcznie, w zakładzie produkcyjnym Audi Böllinger Höfe. Na europejskim rynku nowy model pojawi się na początku roku 2020.
Wyścigowy samochód klasy GT4, którego ok. 60 procent podzespołów pochodzi z modelu produkowanego seryjnie, podobnie jak jego wersja drogowa produkowany jest również w Böllinger Höfe. Auto przeznaczone jest dla zewnętrznych, prywatnych teamów wyścigowych. Poprzednia jego wersja począwszy od roku 2018 zdobyła 17 tytułów mistrzowskich w różnych seriach wyścigów. Teraz na rynku pojawia się wersja odświeżona. Nowe Audi R8 LMS GT4 po raz kolejny zachwyca dynamiką jazdy, a jego wygląd czerpie inspiracje wprost z modelu produkcyjnego. 5.2-litrowy silnik V10 o mocy 364 kW (495 KM), zgodnie z przepisami napędza to wyścigowe auto za pośrednictwem siedmiobiegowej, dwusprzęgłowej skrzyni biegów.
Dwie innowacje ułatwiają kierowcom walkę o punkty i trofea wyścigowe nawet w trudnych warunkach. Po raz pierwszy można tu precyzyjnie regulować pracę ABS-u i układu kontroli trakcji TC. Charakterystyka programu umożliwia uzyskanie różnych ustawień, które kierowca w zależności od warunków pogodowych, warunków na torze, czy przyczepności opon, może włączać podczas wyścigu. W tym celu Audi R8 LMS GT4 jest wyposażone w kierownicę w wersji wyścigowej GT2. Dwa przełączniki obrotowe dla ABS i TC są umieszczone centralnie na kierownicy, bezpośrednio w polu widzenia kierowcy. To pozwala mu natychmiast reagować na nowe wyzwania i konfigurować ustawienia obu systemów, jednocześnie skupiając wzrok na torze.