W sezonie 2021, który rozpocznie się w połowie stycznia wyścigiem w Chile, Formuła E po raz pierwszy zaliczana będzie do oficjalnych Mistrzostw Świata FIA.
Audi e-tron FE07 ma całkowicie nowy, elektryczny układ napędowy, po raz pierwszy skonstruowany w całości przez nas samych. – mówi Stefan Aicher, szef rozwoju napędów elektrycznych w Audi Sport.
Wynikiem prac jest nowe serce pojazdu: generator-rozrusznik Audi MGU05. To elektryczny, jednobiegowy układ napędowy w koncepcji wewnętrznego rotoru, z zewnętrznymi magnesami, z bardzo wydajnym systemem chłodzenia i sześcioma fazami elektrycznymi. Ponadto inżynierowie Audi pod kierownictwem Stefana Aichera, dzięki zastosowaniu lekkich materiałów i inteligentnej integracji wewnątrz pojazdu, po raz kolejny wyraźnie zredukowali masę tej jednostki.
Audi e-tron FE07, za którego sterami zasiądą Lucas di Grassi i René Rast ma również zupełnie nowe malowanie. Oprócz elementów w rzucającym się z daleka w oczy kolorze jasnopomarańczowym i w mocnej zieleni (barwy partnera technicznego Audi, firmy Schaeffler), cały przód utrzymany jest w bieli.
Audi e-tron FE07 zadebiutuje publicznie w najbliższą sobotę, na torze wyścigowym w Valencji.