Site icon Motocaina

Audi czy Porsche? Którego producenta zobaczymy w stawce F1?

Formuła 1

Formula One F1 - Portuguese Grand Prix - Algarve International Circuit - Portimao, Portugal - May 2, 2021 Mercedes' Valtteri Bottas and Mercedes' Lewis Hamilton in action at the start of the race REUTERS/Marcelo Del Pozo

Doniesienia te są pokłosiem ostatniej serii spotkań pomiędzy obecnymi zespołami, władzami Formuły 1, FIA oraz przedstawicielami Audi i Porsche, podczas których opracowywano nowe przepisy silnikowe na sezon 2026 i kolejne.

Michael Schmidt, korespondent „Auto Motor und Sport”, twierdzi, że ostateczny kształt regulaminów technicznych dotyczących jednostek napędowych, zostanie przedstawiony zespołom i producentom przed najbliższym Grand Prix Turcji.

Jeśli przepisy zostaną sformułowane tak, jak jest to zapowiadane, Audi i Porsche wejdą do sportu w 2026 roku.

Warunkiem wejścia Audi i Porsche do Formuły 1 jest rezygnacja z MGU-H.

Układ MGU-H (Motor Generator Unit, Heat) wykorzystuje ciepło ze spalin do napędzania generatora – tak jak układ MGU-K wykorzystuje energię. Przetworzona energia może zostać wysłana bezpośrednio do magazynu lub układu MGU-K.

Układ MGU-H działa w obie strony. Może pobierać energię lub ją oddawać. Jego głównym zadaniem jest wspomaganie działania turbosprężarki: dzięki niemu turbina szybciej zwiększa prędkość po wciśnięciu pedału gazu, co minimalizuje tzw. turbodziurę i przekłada się na lepsze osiągi.

Podstawowa architektura jednostki napędowej V6 pozostanie niezmieniona. Natomiast aby zrekompensować brak MGU-H, moc silnika elektrycznego zostanie podniesiona do około 350 kW.

Exit mobile version