Site icon Motocaina

Audi A5 we wszystkich wariantach doczekało się liftingu

a:2:{s:6:"old_id";s:5:"21392";s:14:"article_old_id";s:0:"";}

Teraz Audi znacznie zmieniło wygląd zewnętrzny auta, zwłaszcza jego przodu, który emanuje większą siłą. Osłona chłodnicy Singleframe z kratownicą o wyglądzie plastra miodu jest bardziej płaska i nieco szersza. Szczeliny wentylacyjne powyżej kratownicy nawiązują stylistycznie do klasycznego Audi Sport quattro z roku 1984.

Wyraźny spojler tworzy dolną krawędź przedniego zderzaka, po którego bokach znajdują się powiększone wloty powietrza. Patrząc na auto z boku, nowy kształt sekcji progów nadaje pojazdowi smukłego wyglądu, a wkładka dyfuzora z trapezoidalnymi końcówkami rur wydechowych poszerza je optycznie z tyłu.

Wszystkie wersje silnikowe i nadwoziowe A5 zjeżdżają z linii produkcyjnej standardowo wyposażone w diodowe reflektory przednie. Opcjonalną alternatywą dla tego rozwiązania są diodowe reflektory przednie Matrix w połączeniu z diodowymi światłami tylnymi z dynamicznymi kierunkowskazami i z funkcją sekwencji świetlnych. Najwyższą z dostępnych na żądanie opcji jest wersja z reflektorami diodowymi Matrix i ze światłami laserowymi Audi oraz z diodowymi światłami tylnymi również z dynamicznymi kierunkowskazami i z funkcją sekwencji świetlnych. 

Wnętrze nowego Audi A5 zdominowane jest przez linie poziome. Centralnym punktem lekko zwróconej w stronę kierowcy tablicy rozdzielczej jest duży wyświetlacz systemu MMI touch – centrum sterowania nowym systemem obsługi. Pakiet wielokolorowego, nastrojowego oświetlenia konturowego w ciemnościach podkreśla stylistyczne szczegóły wnętrza. Pakiet ten jest standardem w linii wyposażeniowej design selection.

Odświeżone Audi A5 (łączne zużycie paliwa w l/100 km: 6,2 – 4,2; łączna emisja CO2 w g/km: 164 – 110) dostępne jest w Europie z silnikami, których moc rozpoczyna się od 120 kW (163 KM). W gamie znajdują się też mocne jednostki V6.Na początek, cztery wariant silnikowe Audi A5 wyposażone będą w system mild hybrid MHEV. Alternator-rozrusznik połączony z wałem korbowym odzyskuje energię podczas hamowania i przesyła ją do kompaktowych rozmiarów akumulatora litowo-jonowego.

W przypadku silników czterocylindrowych system MHEV zintegrowany jest z 12-woltowym systemem elektrycznym, a w przypadku modeli S TDI z 48-woltowym głównym systemem elektrycznym. Dla przykładu: pomiary Audi przeprowadzone w modelu S5 TDI pokazują, że tego typu elektryfikacja może obniżyć zużycie paliwa w codziennym użytkowaniu nawet o 0,4 l/100 km, rekuperując bądź wyłączając silnik gdy kierowca zdejmie nogę z pedału gazu. 

Wszystkie wersje Audi A5 wyposażone zostały w automatyczne skrzynie biegów – siedmiobiegową skrzynię S tronic lub ośmiobiegową tiptronic. Napęd na cztery koła quattro dostępny jest opcjonalnie dla słabszego silnika i standardowo dla pozostałych trzech mocniejszych jednostek napędowych.

Dzięki systemowi MHEV i elektrycznie napędzanej sprężarce wspomagającej konwencjonalną turbosprężarkę, silnik 3.0 TDI jest mocny, a jednocześnie łagodnie rozwijający moc i oferujący duży zasięg. Oba modele S TDI od 0 do 100 km/h przyspieszają w mniej niż 5 sekund. Osiągnięcie elektronicznie ograniczonej prędkości 250 km/h jest tylko formalnością.

Na rynkach pozaeuropejskich S5 Coupé i S5 Sportback oferowane są z trzylitrowym silnikiem TFSI. Turbodoładowana, benzynowa jednostka z bezpośrednim wtryskiem ma moc 260 kW (354 KM) i wytwarza wysoki moment obrotowy rzędu 500 Nm, dostępny w zakresie od 1370 do 4500 obr./min. V6 rozpędza S5 Coupé od 0 do 100 km/h w 4,7 sekundy, a elektronicznie ograniczona prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. W S5 Sportback TFSI standardowy sprint „do setki” wynosi o dwie dziesiąte sekundy dłużej.

Premierze odświeżonego Audi A5 towarzyszyć będzie wejście na rynek edycji specjalnej tego modelu. „Edition one” dostępne będzie zarówno we wszystkich wersjach Sportback, jak i Coupé z silnikami o mocy minimum 140 kW. Sportowe zawieszenie jest w tej edycji standardem. Stylistyka zewnętrzna bazuje na wersji S line i posiada dodatkowe, przykuwające wzrok elementy, takie jak np. brylantowoczarny dach A5 Coupé. Gama lakierów obejmuje tu takie kolory jak: szary quantum, szary daytona z efektem perłowym i zielony district z efektem metalicznym. Jeśli chodzi o wnętrze, klienci wybrać mogą jeden z dwóch pakietów: design selection i S line. Ekskluzywne detale podkreślają charakter obu wnętrz.

Exit mobile version