Po ponad dwóch dekadach przerwy Aston Martin powraca do sześciocylindrowych silników.
Aston Martin DBX debiutuje z 3-litrową, rzędową sześciocylindrówką z doładowaniem. To jednostka zapożyczona od Mercedesa, znana chociażby z modelu AMG 53.
Jednostka napędowa generuje 435 KM mocy i 520 Nm maksymalnego momentu obrotowego przekazywanego na wszystkie cztery koła za pośrednictwem 9-biegowej automatycznej skrzyni biegów. Taki zestaw pozwala DBX rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 5,4 sekundy, a prędkość maksymalna SUV-a to 259 km/h. To o 0,9 sekundy i 32 km/h wolniej niż w przypadku V8.
Aston Martin DBX Straight Six będzie dostępny wyłącznie w Chinach. To niezwykle ważny rynek dla Astona Martina, nic więc dziwnego, że brytyjski producent przygotował wydanie DBX-a, które lepiej wpisze się w system podatkowy Państwa Środka.
Aston Martin DBX Straight Six został wyceniony na 1,898 mln juanów, czyli w przeliczeniu jakieś 1,2 miliona złotych. Oznacza to, że 6-cylindrowe wydanie kosztuje w Chinach więcej niż V8 w Europie czy USA.