Site icon Motocaina

Animacja pracy wysokoprężnego silnika V8 z dwustopniowym doładowaniem – film

a:2:{s:6:"old_id";s:4:"8345";s:14:"article_old_id";s:0:"";}

Prezentowana jednostka napędowa to silnik marku Cummis, który znaleźć możemy w nowym Nissanie Titan, czyli pick-upie produkowanym w USA. Osiąga on moc 310 KM i maksymalny moment na poziomie 752 Nm. Dzięki zastosowaniu dwustopniowej sprężarki firmy Holset, sposób oddawania mocy jest tu liniowy. Jednostka nie ma typowej dla silników doładowanych „turbo dziury”. Ten rodzaj doładowania nie jest jednak nowością. Taki typ stosuje już Isuzu w swoim pick-upie D-Max.

Dwustopniowy system doładowania Holset M² z RTC (Rotary Turbine Control) działa w czterech trybach:

  1. High Pressure Turbo Mode – to właśnie ten tryb minimalizuje „turbo dziurę”

  2. Low Pressure Turbo Mode – umożliwia osiągnięcie większej mocy

  3. Wastegate Mode – maksymalizuje moc

  4. Regen Mode – po przejściu przez poprzednie trzy tryby, kontroluje właściwą emisję spalin

https://www.youtube.com/watch?v=Mlg6fZcLrF8#t=131

Mamy nadzieję, że tego typu filmów będzie powstawać coraz więcej. Co prawda, nigdy nie będą się one równały zapoznaniu się z silnikiem z kluczem w ręku, ale zawsze są bardziej przystępne i obrazujące, niż sucha teoria zapisana na papierze.

Exit mobile version