Współpraca dwóch najbardziej rozpoznawalnych marek w sportach motorowych rozpoczęła się w 2018 roku, kiedy marka Alfa Romeo dołączyła do zespołu w charakterze sponsora tytularnego. Wierna swojej wieloletniej tradycji w duchu współzawodnictwa, Alfa Romeo ponownie podjęła wyzwanie.
Przedłużenie naszej współpracy z Alfą Romeo to prawdziwe oświadczenie woli obu stron. W zespole Sauber, Alfa Romeo znalazła zaangażowanego, zorientowanego na wyniki partnera, któremu mogła powierzyć swoją markę: jesteśmy zaszczyceni, mogąc nieść w przyszłość dziedzictwo marki i być częścią przeszłych sukcesów Alfy Romeo. Obie strony zawsze dążyły, aby współpraca ta przyniosła efekty w dłuższej perspektywie: w ostatnich trzech sezonach położyliśmy pod to solidny fundament i zamierzamy czerpać korzyści z tej pracy w sezonie 2021 i kolejnych. – powiedzial Frédéric Vasseur, dyrektor Alfa Romeo Racing ORLEN i dyrektor generalny Sauber Motorsport AG.
Aby uczcić kontynuację współpracy i oddać hołd wszystkim fanom włoskich samochodów wyścigowych, Alfa Romeo przygotowała ekskluzywną grafikę nadwozia bolidu C39, które zostanie zaprezentowane na zbliżających się Mistrzostwa Imola Grand Prix, ważnym wydarzeniu i miejscu zarówno dla marki, jak i włoskiej tradycji sportów motorowych. Zaprojektowane przez Centrum Stylu, przedstawia włoską flagę na górnej części pokrywy silnika i tylnym skrzydle, wtapiającą się w koloryt o nazwie „Speed-Pixel” wyróżniający się dynamiczną linią.
Logo przygotowane z okazji 110. rocznicy powstania marki Alfa Romeo pojawia się w widocznym miejscu, również na pokrywie silnika, wraz z napisem „Welcome back, Imola”, potwierdzając tym samym, że tor w Imoli to jeden z najbardziej ikonicznych i znakomitych torów wyścigowych we Włoszech. Od kategorii Touring i Sport po Formułę 1, Imola była miejscem wielkich zwycięstw Alfy Romeo we wszystkich trzech kategoriach.
Alfa Romeo powierza również firmie Sauber Engineering produkcję większości komponentów z włókna węglowego zastosowanych w modelach GTA i GTAm, zwłaszcza tych, które mają wpływ na aerodynamikę. Należą do nich: nowy przedni zderzak i regulowany przedni splitter, listwy progowe, wlot powietrza, spojler GTA, a także aerodynamiczne skrzydło GTAm. Ze względu na ręcznie regulowane skrzydła, przednie i tylne, Giulia GTAm może dostosować swoje aerodynamiczne możliwości do każdego rodzaju toru lub drogi, dokładnie według życzeń i preferencji kierowcy.
Pomiary w tunelu aerodynamicznym nie ograniczyły się tylko do wykończenia skrzydeł, ale zostały również rozszerzone na podwozie, które, jak w przypadku Giulii Quadrifoglio, jest w pełni zabezpieczone osłoną. GTA i GTAm mają również specjalny, nowy dyfuzor, który może zwiększyć docisk samochodu, gwarantując tym samym doskonałą przyczepność na drodze przy dużych prędkościach.