Site icon Motocaina

Aito M5 – „elektryczny” samochód od Huawei. Tesla ma się czego bać?

Aito M5, fot. materiały prasowe / Huawei

Huawei zaprezentował model M5, produkowany pod szyldem Aito, który z kolei należy do firmy Seres. Aito M5 ma być głównym konkurentem Tesli Model Y. Problem w tym, że SUV jest, najzwyczajniej w świecie, zaawansowaną hybrydą plug-in, a nie 100% elektrykiem.

M5 w topowej wersji będzie napędzać układ czterocylindrowego silnika 1.5 T, współpracujący z jednostką elektryczną, który będzie rozwijać nawet 496 KM oraz 675 Nm momentu obrotowego. Od 0 do 100 km/h samochód rozpędzi się w 4,4 sekundy. Maksymalny zasięg hybrydy ma wynosić nawet 1195 kilometrów.

Aito M5, fot. materiały prasowe / Huawei

W Aito M5 Huawei odpowiada przede wszystkim za systemem infotainment, który obsługiwany będzie za pomocą ekranu 2K HDR o przekątnej 15,9 cala. Pojazd został wyposażony w system operacyjny HarmonyOS – pierwsze tego typu oprogramowanie stworzone przez chińskiego producenta. Kierowca oraz pasażerowie będą mieli możliwość łatwej konfiguracji niezbędnych aplikacji oraz dostosowanie ich pod swoje preferencje.

Aito M5, fot. materiały prasowe / Huawei

Aito M5 wyceniono na 250 tysięcy juanów, co w przeliczeniu daje 157,5 tysięcy złotych. Nie jest pewne czy samochód trafi na rynek europejski.

Aito M5 to nie pierwszy samochód, w opracowaniu którego brał udział Huawei. Gigant IT już wcześniej pomógł Seresowi w modernizacji modelu SF5.

Exit mobile version