Site icon Motocaina

8,5 mln Volkswagenów do serwisu w UE. A w Polsce?

a:2:{s:6:"old_id";s:5:"10233";s:14:"article_old_id";s:0:"";}

Cała operacja związana z akcją serwisową będzie przeprowadzona na zlecenie Federalnego Urzędu Transportu Drogowego. Rozpocznie się ona na początku przyszłego roku i będzie obowiązkowa, więc właściciele będą musieli odwiedzić autoryzowany serwis. 

Niemiecki koncern ogłosił, że w całej akcji w Unii Europejskiej weźmie udział ok 8,5 mln aut. Z tej liczby 2,4 mln w samych Niemczech. w Polsce problem dotyczy ok. 200 tysięcy egzemplarzy. Nowy szef koncernu, powołany po skandalu, twierdzi że w ciągu najbliższych dwóch-trzech lat marka powinna się podnieść z kryzysu.

W sumie na całym świecie Volkswagen będzie musiał sprawdzić około 11 mln pojazdów. W ostatnich latach tylko Toyota miała podobną akcję, gdy musiała sprawdzić 10 mln samochodów z powodu problemów z samoczynnym przyspieszaniem. Nie licząc kosztów wizerunkowych, cała operacja może kosztować Volkswagena nawet 35 mld euro.

Na razie inżynierowie Volkswagena pracują nad rozwiązaniem technicznym problemu. Silniki o pojemności dwóch litrów otrzymają nowe oprogramowanie, a w przypadku jednostek o pojemności 1,6 litra będzie konieczna interwencja techniczna. Amerykanie przeprowadzili już test, podczas którego samochód wyposażony w feralny silnik pracował w trybie „ekologicznym”. Wyszło, że osiągi są gorsze, a do tego wzrosło zużycie paliwa.

Exit mobile version